کد خبر: ۳۲۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

حضور 75 مقام بلند پایه دولت در31شهر طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دستگاهها

75مقام بلندپایه دولت طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم، نظارت بر دستگاه ها و پیگیری طرح های مختلف به 31 شهر کشور سفر کردند؛ این وظیفه ای است که مسئولان دولتی به صورت مستمر در دستور کار خود دارند.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری جمهوری اسلامی روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری نگاهی گذار به سفر مسولان دولتی در هفته گذشته دارد ،سفرهایی که در بسیاری از مواقع بدون هیاهوی رسانه ای انجام می شود و اقداماتی که در نتیجه حضور بدون واسطه برای ارتباط مستقیم با مردم و متولیان دولتی در اقصی نقاط کشور درمسیر تحقق اقتصاد مقاومتی - تقویت و توسعه اقدامات دستگاهها برای حل مشکلات مردم صورت می گیرد.

رییس دولت تدبیر وامید برای رفع مشکلات کشور و رسیدن به اقتصاد مقاومتی ، گفت :همه بخش های دولتی باید خودشان را برای واگذاری به بخش خصوصی آماده کنند و علت آنرا کارایی نداشتن اقتصادی دولتی می داند.

وی اظهار داشت: اقتصاد هشت صبح ، چهار بعد از ظهر نمی تواند تحول بزرگی ایجاد کند ، اما آنکه بعد از نماز صبح مشغول کار می شود و تا غروب یا پاسی از شب تلاش می کند می تواند اقتصاد کشور را احیاء کند.

رییس شورای عالی اقتصاد با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی و خصوصی به دنبال روز تعطیل نیست، گفت: اقتصاد تعاونی و خصوصی خودش را نه تنها برای رقابت در داخل بلکه با اقتصادهای منطقه و جهان آماده و تلاش می کند.

روحانی کار، تلاش، فعالیت و فداکاری را موسیقی دلنوازی برای انسان های کارآفرین و تلاشگر دانست و گفت: از دید اسلام، کار و تلاش، جهاد در راه خداست؛ همانگونه که در دفاع از وطن، جهاد است ، آنگاه که برای زندگی و جامعه خود تلاش می کنیم نیز جهاد به شمار می رود.

*** شنبه بیست ویکم شهریور
-- مشاور وزیر ارشاد بر نقش خیران در ازدواج جوانان تاکید کرد
محمود گلزاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور خانواده و جوانان بر نقش خیرین در تسریع ازدواج جوانان تاکید کرد.
-- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگ عمومی کردستان داریم
حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: توسعه فرهنگ دینی و ارتقای شاخص های فرهنگ عمومی از اولویت های این شورا است و در این راستا نیز نگاه ویژه ای به استان هایی همچون کردستان داریم.
-- لزوم پویایی بیشتر دولت و بخش خصوصی برای حضور درازمدت در بازار عراق
امیرحسین گل عنبر عضو شورای مشورتی سازمان توسعه تجارت ایران معتقد است که در بازار رقابتی عراق بویژه اقلیم کردستان این کشور لازم است جمهوری اسلامی ایران و نیز فعالان بخش خصوصی با تحرک بیشتر، زمینه حضور بلندمدت و ریشه دار در این بازار مهم را ایجاد کنند.
--معاون مرکز استعدادهای درخشان کشور: باشگاه دانش پژوهان استعدادیاب دانش آموزان برای المپیادهای علمی است
حسن ساعی دهقان معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: باشگاه های استانی دانش پژوهان جوان با هدف استعدادیابی دانش آموزان برای المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی ایجاد می شوند.
--مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد مسکن:سامانه ساخت و ساز مسکن روستایی در استان های کشور فعال می شود.
یوسف نعیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با هدف روان سازی انجام خدمات توسعه روستایی و صرفه جویی در وقت و انرژی مراجعان، سامانه ساخت و ساز مسکن روستایی در استان های کشور فعال و راه اندازی می شود.
--450 هزار واحد مسکن مهر کشور بدون انشعاب آب و برق
محمدرضا امیرکمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: 450 هزار واحد مسکن مهر کشور فاقد انشعاب آب و فاضلاب و برق هستند.
-- معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مساله هسته ای، ایمنی راه ها و محیط زیست محورهای پرسش مهر رییس جمهوری
حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح شانزدهمین پرسش مهر توسط رئیس جمهوری در اولین روز سال تحصیلی، گفت: اولویت های پیشنهاد شده وزارت آموزش و پرورش برای پرسش مهر امسال، مساله هسته ای، ایمنی راهها و حفظ محیط زیست است.
--معاون وزیر راه و شهرسازی:سقف تسهیلات ساخت مسکن برای جوانان افزایش یافت
سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس مصوبه دولت، سقف تسهیلات ساخت مسکن مهر برای جوانان از 250 به 300 میلیون ریال افزایش یافت.
--معاون وزیر ارشاد: نشر کتاب در کشور به یک میلیون عنوان رسید
سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که نشر کتاب در کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی به یک میلیون عنوان رسیده است.

*** یکشنبه بیست ودوم شهریورماه
--تصاص 600 میلیارد ریال برای انشعابات آب و برق مسکن مهر
محمدرضا امیرکمالی نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: به دلیل کمبود اعتبار، امسال تنها 600 میلیارد ریال برای تامین و نصب انشعابات آب و برق مسکن مهر کشور اختصاص یافته است.
-- شرکت های دانش بنیان تسهیلات دریافت می کنند
علی وطنی معاون فناوری معاونت علم و فناوری رییس جمهور گفت: شرکت ‎های دانش‎ بنیان تولیدی و صنعتی هیچ محدودیتی برای گرفتن تسهیلات ندارند.
-- فانی:سال جدید تحصیلی، سال رهبری آموزشی و تبدیل مدرسه به کانون تربیت است
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 95-94 در آموزش و پرورش را سال رسیدن از مدیریت آموزشی به رهبری آموزشی هدف گذاری کرده و به دنبال این هستیم که مدرسه را به کانون تربیت تبدیل کنیم.
-- ظرفیت خودکفایی غذایی کشور به 80 درصد می رسد
محمدحسین شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه این وزارتخانه در بحث اقتصاد مقاومتی تعهداتی به دولت داده است، گفت: تلاش می کنیم تا ظرفیت خودکفایی غذایی کشور را به 80 درصد برسانیم.
-- معاون وزیر صنعت: بدون حضور رسانه ها زمینه فساد فراهم می شود
علی یزدانی معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بدون حضور تشکل ها و اصحاب رسانه زمینه فساد در کشور فراهم می شود.
-- معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی: شرایط مطلوبی در روند تولید گندم در کشور داریم
غلامحسین طهماسبی معاون پژوهشی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بر لزوم توجه به غلات به عنوان یکی از ارکان امنیت غذایی و استقلال کشور تاکید کرد و گفت: برخلاف برخی گزارش ها مبنی بر محدودیت تولید گندم، اکنون شرایط مطلوبی در روند تولید این محصول داریم.
-- 9 رقم جدید گندم در کشور معرفی می شود
محسن اسماعیل زاده رییس بخش تحقیقات غلات وزارت جهاد کشاورزی از معرفی 9 رقم گندم برای سال زراعی آینده خبرداد.
--11قنات ایران در فهرست ثبت جهانی است
حسن طالبیان قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اکنون 11 قنات ایران در فهرست ثبت جهانی قرار دارد.
-- معاون سازمان مدیریت: توسعه پارک های علم و فناوری مورد توجه ویژه است
فریبا یحیایی معاون اعتبارات جاری امور تحقیقات وفناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در نظام علم و فناوری کشور رشد و توسعه پارک های علم وفناوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
-- آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی راه اندازی شد
دکتر مسعود نجف نجفی معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از راه اندازی آزمایشگاه مرکزی این موسسه پژوهشی خبر داد

***دوشنبه بیست و سوم شهریور
-- واگذاری مسوولیت تدوین سندهای ملی استاندارد به استان ها
علی اباذری معاون سازمان ملی استاندارد از آمادگی این سازمان برای واگذاری مسوولیت تدوین سند های ملی استاندارد به استان ها خبرداد و گفت: از ظرفیت علمی و کارشناسان استاندارد استان ها برای این منظور استفاده خواهد شد.
-- نظام دامپزشکی پروانه های خدمات دامپزشکی بخش خصوصی را صادر می کند
امیر عباس جعفری معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی گفت: از یکم مهرماه امسال این سازمان صدور پروانه های خدمات دامپزشکی بخش خصوصی را بر اساس قانون افزایش بهره وری برعهده می گیرد.
-- وزیر ورزش و جوانان: 60 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه ورزش شهرستان ها نیاز است
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که در ایران شش هزار شهر وجود دارد، گفت: اگر برای هر کدام از این شهرها 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شود در مجموع 60 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه ورزش شهرستان ها لازم است که این امر در شرایط کنونی رقم بالایی است.
-- مشاور وزیر ارشاد: بحران های خانواده قابل درمان است
محمود گلزاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برابر مشکلات و بحران های خانواده نباید منفعل عمل کرد و قائل به زوال خانواده شد، این بحران ها بیماریهای قابل درمان هستند و باید برای آنها راهکار اجرایی و عملیاتی داد.
-- افزایش 69 درصدی درآمد شبکه پستی کشور طی دو سال گذشته
حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران ، از افزایش 69 درصدی درآمد شبکه پستی کشور در دوره دو ساله دولت تدبیر و امید خبر داد.
-- وزیر ورزش و جوانان:میزبانی شیراز برای مسابقات جهانی کشتی قطعی نشده است
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که شیراز یکی از کاندیدهای میزبانی مسابقات کشتی جهانی 2016 است، گفت: هنوز میزبانی این کلانشهر که شایستگی های زیادی دارد، قطعی نشده است .
--11میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج
دکتر محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از وجود 11 میلیون دختر و پسر جوان در آستانه ازدواج در کشور خبر داد.
-- معاون رییس جمهوری: نسل جوان پایه اقتصاد آینده کشور است
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: امروز بر خلاف تصورها نه نفت و گاز بلکه نیروی انسانی و نسل جوان پایه اقتصاد آینده کشور است.
-- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم: پیشرفت در گرو توسعه روستاها است
سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: پیشرفت کشور در گرو توسعه روستاها است.
-- دانشIT برای کاهش ماندگاری کالا در بندرشهید رجایی
حمید رضا آبایی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دانش IT با هدف پشتیبانی فنی برای کاهش ماندگاری کالا و ارتقاء نرم عملیات دربندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری کشور بکار گرفته می شود.
-- رییس امور اراضی کشور: ویلاسازی کشاورزی را تهدید می کند
قباد افشار رییس سازمان امور اراضی کشور ویلاسازی را ازعوامل تهدید بخش کشاورزی دانست و گفت: با ارایه راهکارهای لازم بایستی زمینه پیشگیری و کاهش این روند فراهم شود.

*** سه شنبه بیست و چهارم شهریورماه
-- وزارت راه و شهرسازی امسال 21 بیمارستان نیمه تمام را تکمیل می کند
محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ساخت 21 بیمارستان با مجموع دو هزار و 163 تخت در کشور به اتمام می رسد.
-- نخستین کنفرانس آهن و فولاد ایران در کیش آغاز به کار کرد
نخستین کنفرانس 'آهن و فولاد متال بولتن در ایران' با هدف معرفی ظرفیت های کشور در صنایع آهن و فولاد صبح سه شنبه با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.
-- قائم مقام وزیر راه: تسهیلات تمام واحدهای مسکن مهر به 300 میلیون ریال افزایش می یابد
احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تسهیلات تمای واحدهای مسکن مهر کشور از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش می یابد.
-- برند سازی در تولید صنایع دستی برای حضور در بازارهای جهانی ضروری است
بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: برندسازی برای صنایع دستی کشور از مهم ترین ضرورت های کنونی است که بی توجهی به این مهم مساوی با ناتوانی برای حضور در بازارهای جهانی و رشد و توسعه اقتصاد داخلی خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: ساخت 60 بیمارستان در یک و نیم سال آینده در کشور
محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ابنیه های دولتی گفت: 60 بیمارستان تا پایان سال 95 در نقاط مختلف کشور احداث و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شود.
-- سالانه 8 میلیون مترمکعب چوب و 600 هزار تن بوته در کشور خاکستر می شود
بهمن افراسیابی مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سالانه هشت میلیون مترمکعب چوب و 600 هزار تن بوته برای تامین انرژی روستاییان ساکن در جنگل، عشایر و طبیعت نشینان سوزانده می شود.
-- معاون وزیر صنعت:حجم سرمایه گذاری درحوزه معدن تا سال 2020 به 26 میلیارد دلار می رسد
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری تا افق سال 2020 میلادی را در حوزه معدن و صنایع معدنی 26 میلیارد دلار اعلام کرد .
-- طیب نیا:حمایت اصولی و متوازن از صنایع فولاد از اولویت های اصلی دولت است
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نگاه فنی دولت یازدهم به صنایع فولاد نگاهی راهبردی، جامع و بلند مدت است و حمایت اصولی و متوازن این صنایع از اولویت های اصلی دولت به شمار می رود.
-- وزیر اقتصاد و دارایی: نرخ ارز براساس مصلحت صادرات و واردات است
علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه دولت ارز را به عنوان تامین درآمد نمی داند گفت: نرخ ارز بر اساس مصلحت اقتصاد کشور و صادرات و واردات است.
-- کرباسیان:برای تولید فولاد خام در پنج ماه گذشته طبق برنامه حرکت کرده ایم
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت:در زمینه تولید فولاد خام برای پنج ماه گذشته طبق برنامه پیش بینی شده حرکت کرده ایم .
-- معاون وزیرجهاد: تامین آب کشاورزی در تمامی استان های کشور به چالش تبدیل شده است
علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تداوم خشکسالی در سال های اخیر و کمبود و کاهش منابع آب، تامین آب کشاورزی در تمامی استان های کشور به یک چالش تبدیل شده است.
-- سرویس سالانه کولرهای گازی موجب صرفه جویی 1000 مگاوات برق می شود
علیرضا احمدی یزدی معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر با اشاره به فعالیت پنج میلیون کولر گازی در سطح کشور گفت: تعمیر و سرویس سالانه این تعداد کولرهای گازی موجب صرفه جویی 1000 مگاوات برق می شود.
-- طرح ردیابی تولید گوشت مرغ از مزرعه تا سفره در 19 استان کشور اجرا شد
عباس عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح ردیابی تولید گوشت مرغ از مزرعه تا سفره در 19 استان کشور اجرا شده است.
-- رییس سازمان امور اراضی کشور: میزان تخلفات اراضی کشور در دولت تدبیر و امید بیش از 30درصد کاهش یافته است
قباد افشار رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: با اجرای طرح کاداستر، راه اندازی سامانه 131 تقویت گشت و بازرسی وهمکاری دستگاه قضایی میزان تخلفات اراضی کشور در دولت تدبیر وامید، بیش از 30 درصد کاهش یافته که امید است تا پایان سال جاری این میزان به 50 درصد برسد.
-- معاون وزیر ارتباطات: فناوری اطلاعات پیشران تحول و توسعه کشور است
نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات پیشران تحول، رشد و توسعه کشور است.
-- با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی500 واحد مسکن مهر در سقز واگذار شد
احمد اصغری مهرآبادی 500 واحد از پروژه 1120 واحدی مسکن مهر کیان سقز روز سه شنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر واگذار شد.
-- 36 میلیون هکتار از اراضی جنگلی در تصرف صنایع و معادن است
بهمن افراسیابی مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 36 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور در تصرف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
-- 50 هزار تن مرکبات به کشورهای همجوار صادر خواهد شد
بهمن افراسیابی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال 50 هزار تن مرکبات و محصولات باغی به ارزش دو میلیارد دلار به کشورهای همجوار صادر می شود.
-- فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی در کشور نهادینه شده است
اسدالله درویش معاون امور مجلس ، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی با مشارکت مردم در کشور به نحو مطلوبی نهادینه شده است.
-- رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران :آماده همکاری در زمینه صنایع نفت وگاز با جهان هستیم
دکتر محمدمهدی هادوی رییس پژوهشگاه مواد وانرژی ایران شامگاه سه شنبه در بازدید هیات تجاری بازرگانی کشور اوکراین ازاین پژوهشگاه، گفت: آماده همکاری در بخش های تحقیقاتی و پژوهشی صنایع نفت و گاز با کشورهای مختلف جهان هستیم.
-- جشنواره های مبتنی بر محصولات بومی عامل معرفی ظرفیت های بی نظیر کشور
اسدالله درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جشنواره های مبتنی بر محصولات بومی محلی عاملی اثرگذار در معرفی ظرفیت های بی نظیر مناطق مختلف ایران اسلامی هستند.
-- رییس سازمان فناوری اطلاعات:تعامل متولیان آی تی و بخش خصوصی موجب خدمات بیشترمی شود
نصرالله جهانگرد معاون وزیر ورییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید برضرورت هماهنگی وهمگرایی متولیان آی تی وبخش خصوصی گفت: هماهنگی، همگرایی وتعامل بیشتر متولیان آی تی و بخش خصوصی موجب قدرتمند ترشدن این بخش و ارایه خدمات بیشتر به مردم می شود.

*** جهارشنبه بیست وپنجم شهریور ماه
-- 7 هزار مربی در جامعه القرآن کشور فعالیت دارند
نصرالله جهانگرد رئیس جامعه القرآن الکریم و اهل بیت (ع) کشور گفت: 17 هزار مربی در این مرکز کار آموزش این کتاب آسمانی را به گروه های سنی مختلف برعهده دارند.
-- تولید 350 نوع صنایع دستی در ایران
بهمن نامور مطلق معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ایران با متنوع ترین صنایع دستی در دنیا دست کم 350 نوع صنعت دستی تولید می کند.
-- بیمارستان فوق تخصصی سرطان با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایجاد می شود
حسین خلفی معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی کشور گفت: بیمارستان فوق تخصصی سرطان با مشارکت سازمان انرژی اتمی در کشور ایجاد می شود.
-- معاون وزیر ارشاد: تسلط شهریار به فارسی و ترکی رمز محبوبیت اوست
حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تسلط و تبحر استاد شهریار به دو زبان فارسی و ترکی رمز محبوبیت و اشتهار اوست که از شگفتی های داستان تاریخ ادبیات ایران است.
-- صادرات ایران به عراق تا دو سال آینده باید به 13 میلیارد دلار برسد
منصور صالحی فر رایزن اقتصادی سرکنسولگری ایران در سلیمانیه با اشاره به صادرات 6.5 میلیارد دلاری سال گذشته ایران به عراق گفت: باید تلاش کنیم این رقم تا دو سال آینده دو برابر شده و به 13 میلیارد دلار برسد.
-- معاون جهاد دانشگاهی:محدودیت مالی موجب نوآوری و پویایی جهاد دانشگاهی شده است
سید سعید هاشمی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: بضاعت مالی محدود در مرکزها و واحدهای جهاد دانشگاهی استان ها موجب حرکت به سمت نوآوری و پویایی آنها شده است.
-- قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی: صادرات پسته 1.5 میلیارد دلار ارز عاید ایران کرد
جهانگیر عرب قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت : صادرات 180 هزار تن پسته از ایران، پارسال یک و نیم میلیارد دلار ارز عاید کشور کرد.
-- احداث 118سد بزرگ و کوچک در کشور
علی اکبر شفیعی معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 118 سد بزرگ و کوچک در استان های مختلف کشور در دست احداث است.
-- 500 قلم صنایع دستی کشور در طرح جامع سوغات زیارتی معرفی شده است
بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی و هنرهای تجسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تاکنون 500 قلم کالای صنایع دستی تولیدی صنعتگران در طرح جامع سوغات زیارتی ارایه شده توسط سازمان، ثبت و معرفی شده است.
-- جهاد دانشگاهی به توسعه پژوهش در استان‎ ها کمک می کند
سید سعید هاشمی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز علمی به توسعه پژوهش در استان‎ ها کمک می کند.
-- عزم دولت ریشه کنی بی سوادی در کشور است
محمد مهدی زاده معاون آموزشی سازمان سواد آموزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ریشه کنی بی سوادی گفت: دولت تدبیر امید عزم جدی برای ریشه کنی بی سوادی در کشور دارد و در این رابطه تمامی دستگاه های اجرایی را بسیج کرده است.
-- خبر فرونشست تخت جمشید تکذیب شد
اسدالله درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی گفت: موضوع فرونشست در تخت جمشید درست نیست و این خبر را تکذیب می کنم.
-- 500 میلیون دلار اعتبار برای مجتمع های آب روستایی بالای 20 خانوار
حمید رضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور گفت : پیگیر دریافت 500 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ارزی برای مجتمع های آب روستایی بالای 20 خانوار هستیم.
-- فروش نمایشگاه صنایع دستی در استان ها امسال صد درصد افزایش یافت
بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فروش در نمایشگاه های صنایع دستی استان ها در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صد درصد رشد داشته است.
-- معاون وزیر آموزش و پرورش: 35 درصد افراد کشور زیر دیپلم هستند
علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: 35 درصد افراد 25 تا 60 سال کشور، سواد زیر دیپلم دارند.
-- معاون وزیر ارتباطات: کسب و کار باید به سمت الکترونیکی شدن پیش رود
مرتضی براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار پررنگ تر شدن سهم (آی سی تی) فنآوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد شد و گفت: کسب و کار باید به سمت الکترونیکی شدن و فناوری اطلاعات پیش رود.
-- رییس بنیاد مسکن:بهسازی دو هزار روستای نیمه تمام هدف گذاری شده است
علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از هدف گذاری و اجرای طرح بهسازی در دو هزار روستای نیمه تمام کشور درسال جاری خبر داد.
-- دبیر میراث فرهنگی کشور: تامین نیروی حفاظت از میراث فرهنگی در توان سازمان نیست
سید رحمت الله رئوف دبیر و مجری آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور گفت: بیش از یک میلیون اثر میراث فرهنگی داریم که حفاظت از آنها در توان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست.
-- رییس بنیاد مسکن: تکمیل سامانه سیستم فاضلاب در روستاها مهم است
علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نبود سیستم فاضلاب در روستاهای کشور را یکی از عمده مشکلات این بنیاد دانست و گفت: فقدان سامانه فاضلاب در روستاها، کارهای انجام شده مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن را کم رنگ کرده است.
-- مشاور وزیر نیرو: ایران برای هشتمین سال پیاپی با خشکسالی روبروست
محمد حاج رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، با بیان اینکه برای هشتمین سال پیاپی با خشکسالی روبرو هستیم، اظهارداشت: متوسط میزان بارندگی از 250 میلی متر در 15 سال اخیر به 230 میلی متر و در هشت سال اخیر به 202 میلی متر رسید؛ یعنی 20 درصد منابع آب را از دست داده ایم.

***پنجشنبه بیست و ششم شهر یورماه
-- معاون گردشگری شورای عالی مناطق آزاد:گردشگری روستایی یکی از راههای ایجاد اشتغال در روستاها است
حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: گردشگری روستایی یکی از راههای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کشور است.
-- رییس سازمان نهضت سوادآموزی: 500 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ایجاد می شود
علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: به منظور تغییر نحوه سوادآموزی از خواندن و نوشتن به سایر مهارت ها 500 مرکز یادگیری محلی در سال تحصیلی جدید ایجاد می شود.
-- معاون سازمان شهردرای ها:وجود 32هزار دهیار درکشور ظرفیت ارزشمندی برای توسعه فرهنگ بومی است
محسن کوشش تبار معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : وجود 32هزار دهیار در سطح کشور ظرفیت ارزشمندی برای توسعه فرهنگ بومی روستایی و عشایری است.
-- رئیس سازمان عشایر کشور :طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به عشایر کشور تهیه و آماده تصویب است
کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت : طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری کشور تهیه و آماده تصویب در شورای عشایر کشور است .
-- معاون مدیرکل فرهنگی وزارت علوم :دانشگاه ایرانی-اسلامی بایددر کشور تثبیت شود
محمد هادی عسکری -معاون مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:باید دانشگاه ایرانی-اسلامی در کشور تثبیت شود.
-- معاون وزیر نفت: صدرا بعنوان قابلیت ملی باید احیا شود
رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: شرکت صنعتی دریایی صدرا یک قابلیت بسیار مهم است و بعنوان سرمایه ملی باید احیا شود.
-- معاون وزارت بهداشت: اقتصاد دانش بنیان زمینه مناسبی برای فعالیت دانش آموختگان پزشکی است
رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حضور در عرصه اقتصاد و کار آفرینی دانش بنیان زمینه مناسبی برای فعالیت دانش آموختگان پزشکی است.
-- یک سوم مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی دارند
سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سوم از 105 هزار مدرسه کشور نیاز به مقاوم سازی دارند زیرا با بروز کوچکترین زمین لرزه ای در خطر قرار دارند.
-- معاون وزیر ارشاد: حوزه فرهنگ در دوران پساتحریم تقویت شود
حسین نوش آبادی سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه های فرهنگی و رسانه ای کشور در دوران پساتحریم باید تعریف دقیق و سپس تقویت شود.
-- مشارکت 200 میلیارد ریالی مردم 50 روستای کشور در طرح های مشارکتی
احمد خوارزمی مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم گفت: در سه ماه گذشته حدود یکصد روستا وارد طرح مشارکت مردم در واحدهای تولیدی روستایی شده اند که آورده 50 روستا 200 میلیارد ریال بوده است.
-- معاون وزیر: وزارت ارشاد یک نوزدهم بودجه فرهنگی کشور را در اختیار دارد
حسین نوش آبادی سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که این وزارتخانه تنها یک نوزدهم مجموع بودجه فرهنگی کشور را در اختیار دارد که این رقم با مسوولیت های مجموعه به هیچ عنوان مطابقت ندارد.
--بهزیستی برای وارد کردن معلولان به شرایط بهتر زندگی تلاش می کند
حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید براینکه بررسی مستندات مبنی بر آزار معلولان در مرکز نگهداری معلولان آفرینش در کمیسیون عالی بهزیستی ادامه دارد، گفت: سازمان بهزیستی کشور به طور جدی به دنبال وارد کردن معلولان به شرایط بهتر زندگی است.
-- مدیرکل سیاسی وزارت کشور: نخبگان در رقابت انتخاباتی حضور یابند
محمدامین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور روز پنجشنبه گفت: از همه نخبگان کشور انتظار داریم در میدان رقابت انتخابات 94 حضور فعال داشته باشند و انفعالی برخورد نکنند تا برگزاری انتخاباتی باشکوه را با حضور همه طیف های سیاسی شاهد باشیم.
-- ابتکار: دولت به دنبال برنامه ریزی برای کاهش آثار تنش آبی در کشور است
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست رشد چاه های غیرمجاز به علت فقدان نظارت و جدی نگرفتن مشکلات موجود در حوزه محیط زیست در دوره گذشته را باعث قرار گرفتن ایران در رده نخست تنش آبی در جهان دانست و گفت: دولت به دنبال برنامه ریزی برای کاهش آثار این بحران است.
-- معاون سازمان بهزیستی: اعتیاد به فضای مجازی از آسیب های تهدیدگر است
فرید براتی سده معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: اعتیاد به استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یکی از آسیبهای مهم تهدیدگر جوانان محسوب می شود.
-- آخوندی: پایانه مرزی لطف آباد باید تبدیل به پایگاه ترانزیت ایران شود
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: پایانه مرزی لطف آباد شهرستان درگز باید تبدیل به پایگاه مهم حمل و نقل و ترانزیت ایران شود.
-- با حضور وزیر راه و شهرسازی :عملیات اجرایی جاده و تونلهای مسیر درگز - کبکان دوغایی آغاز شد
عملیات اجرایی مسیر و تونلهای قطعه دوم جاده درگز - کبکان دوغایی در ارتفاعات الله اکبر واقع در شمال شرق خراسان رضوی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
-- فاینانس دو پروژه مهم ریلی خراسان رضوی در دست اقدام است
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: تامین فاینانس(منابع مالی) برای دو پروژه مهم ریلی در خراسان رضوی در دست پیگیری و اقدام است.
-- وزارت ارشاد از موسسات فعال در نشر نهج البلاغه حمایت می کند
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه از موسسات و فعالان در حوزه نشر نهج البلاغه حمایت می کند.
-- معاون کنسولی وزارت امورخارجه:دنیای امروزنیازمند سیاست عالی علوی است
حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه گفت: دنیای امروز نیازمند سیاست عالی علوی است.
-- ابتکار: دولت یازدهم دنبال تعامل و شنیدن دیدگاه ها است
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فضای حاکم در دولت یازدهم تعامل و شنیدن صداها و دیدگاه های مختلف است.

*** جمعه بیست و هفتم شهریورماه
-- ابتکار: برای استقبال از رییس جمهوری دولت یازدهم چک پول و کوپن توزیع نشد
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به سخنان دو نفر از نمایندگان سمن های مردم نهاد در زمینه استقبال از رییس جمهوری گفت: مطمئن هستم برای استقبال مردم از رییس جمهوری در سفرهای استانی چک پول، کوپن و برنج توزیع نشد.
-- ابتکار:نگرش سیاسی دولت قبل به محیط زیست موجب حذف آن از برنامه های کشور شد --
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: نگرش خاص سیاسی دولت گذشته به محیط زیست موجب حذف این حوزه از برنامه های کشور شد.
-- معاون رییس جمهوری:فقدان فضای نقد در دوره گذشته موجب زمین خواری و اختلاس شد
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فقدان فضای طرح انتقاد در دوره گذشته موجب بروز پدیده زمین خواری و اختلاس شد.
-- ابتکار: سخنان رهبری در زمینه محیط زیست راهگشای مشکلات این حوزه است
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرمایشات اسفندماه سال گذشته رهبر فرزانه انقلاب در زمینه اهمیت محیط زیست برای رفع مشکلات فراروی این حوزه راهگشا بوده است.
-- ابتکار: سخنان رهبری در زمینه محیط زیست راهگشای مشکلات این حوزه است
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرمایشات اسفندماه سال گذشته رهبر فرزانه انقلاب در زمینه اهمیت محیط زیست برای رفع مشکلات فراروی این حوزه راهگشا بوده است.
-- ابتکار: برخی قوانین محیط زیست بازنگری می شود
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود افزایش چند برابری مجازات متخلفان شکار و صید اما برخی از قوانین بازنگری و به روز می شود.
-- کشت گندم پاییزه در 6 میلیون هکتار از اراضی کشور
معصومه ابتکار مجری طرح گندم کشور گفت: شش میلیون هکتار از اراضی کشور زیرکشت گندم پاییزه قرار می گیرد که دو میلیون و 200 هزار هکتار آن کشت آبی و بقیه دیم خواهد بود.
-- معاون سازمان میراث فرهنگی: بازارچه های دایمی عرضه و فروش صنایع دستی ایجاد می شود
سعید شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از ایجاد بازارچه های دایمی عرضه و فروش صنایع دستی تمام استان های کشور در دو سال آینده خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین