کد خبر: ۳۲۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

قاتل از اعدام رهایی یافت

به‌این‌ترتیب متهم برای بار دوم مقابل هیات قضائی ایستاد و با ابراز پشیمانی به قضات گفت: آن شب مست بودیم و اصلا حالت عادی نداشتیم.
آفتاب‌‌نیوز : پسری ١٧ ساله که یک زورگیر را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود از مجازات اعدام رهایی یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ٢٤ تیر سال ٨٩ مأموران پلیس در جریان وقوع یک جنایت قرار گرفتند و بلافاصله با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور مأموران در محل جنایت که پارکی در افسریه بود، مشخص شد پسر جوانی با ضربات چاقو مردی را به قتل رسانده است. بنابراین بلافاصله متهم دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی در تحقیقات با اعتراف به قتل گفت: «مقتول زورگیر بود و با تهدید چاقو قصد زورگیری از من و دوستم را داشت.

برای همین من هم عصبانی شدم و برای دفاع از خودم او را با چاقو زدم». با اعتراف متهم ١٧ ساله، دوست او هم دستگیر و پرونده آنها برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم در این دادگاه به قصاص محکوم شد اما پس از آن درخواست اعمال ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی را کرد و اعتراضش پذیرفته شد. بنابراین پرونده بار دیگر به شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

به‌این‌ترتیب متهم برای بار دوم مقابل هیات قضائی ایستاد و با ابراز پشیمانی به قضات گفت: آن شب مست بودیم و اصلا حالت عادی نداشتیم.

وقتی این زورگیر هم سمت ما آمد، عصبانی شدم و با چاقو او را زدم. در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم را از قصاص معاف کردند.

این پسر به پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و ٨٠ ضربه شلاق محکوم شد. همدستش نیز به ٨٠ ضربه شلاق محکوم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین