کد خبر: ۳۲۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

صندوق‌های صدقات الکترونیکی می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت، برای الکترونیکی کردن صندوق های صدقات اقدامات اساسی در حال اجرا است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا از کمیته امداد، سیدپرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و احمد شفیع زاده مدیرعامل بانک دی، طی دیداری، تفاهمنامه همکاری با هدف اعطای تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امضا کردند.

رییس کمیته امداد در این دیدار با اشاره به تاثیر منفی شرایط رکود در کشور بر وضعیت زندگی قشر ضعیف جامعه افزود: در این وضعیت اقتصادی، اقشار کم درآمد تا مرز خط قرمز پیش می روند و این درحالیست که کمیته امداد مانع افزایش فقر در این دهک های پایین اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه شهرهای بزرگ و برخی استان ها فقر افراد بیشتر نمایان شده، ادامه داد: استقلال مادی و توانمندسازی این افراد از موثرترین اقداماتی است که توسط این نهاد صورت می گیرد.

فتاح افزود: تمام تلاش ما شناسایی و احیا استعداد و توانمندی مددجویان از طریق آموزش های فنی و حرفه ای و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و نظارت بر توانمند سازی آنان است تا زمینه حضور آنان در بازار کار فراهم شود و از چرخه حمایتی خارج شوند که این روش، افزایش اعتماد به نفس و عزتمندی آنان را بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین به مبحث عدم امنیت و هزینه بر بودن صندوق صدقات فلزی اشاره کرد و گفت: برای الکترونیکی کردن این صندوق ها اقدامات اساسی در حال اجراست تا بهره وری برای کمک به مستمندان از این طریق افزایش یابد زیرا بیشترین جابجایی تراکنش های مالی مشارکت های مردمی از طریق خدمات الکترونیک صورت می گیرد.

مدیرعامل بانک دی نیز در این دیدار با بیان اینکه اعطای تسهیلات به مددجویان از طریق بانک ها و مدیریت آن باید توسط کمیته امداد صورت گیرد، افزود: هرچه اعطای تسهیلات هدفمندتر انجام شود به نتیجه مطلوب تری دست خواهیم یافت. باید اقدامات فقرزدایی جامعه و اعطای تسهیلات قرض الحسنه را برای این قشر متمرکز کنیم.

احمد شفیع زاده گفت: این بانک در منطقه کرمان و سیستان وبلوچستان به دلیل محرومیت زیاد و امکانات ضعیف اقدام به اشتغال زایی افراد نیازمند کرده و این فعالیت ها با کمک خودجوش مردم این مناطق شروع شده و نتایج مطلوبی داشته است.

تفاهمنامه همکاری کمیته امداد و بانک دی به مبلغ 60 میلیارد ریال جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به امضای طرفین رسید که بر اساس این تفاهمنامه مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد با معرفی نامه از این نهاد تا سقف 150 میلیون ریال و یک ضامن معتبر می توانند از تسهیلات این بانک بهره مند شوند.

همچنین براساس این تفاهمنامه، معرفی نامه های کمیته امداد به عنوان گواهی تایید توانایی و مهارت فنی متقاضیان و مجاز بودن نوع شغل و محل اشتغال و دارا بودن توجیه فنی و اقتصادی طرح تلقی خواهد شد و شعب بانک هیچگونه مجوز شغلی دیگری از متقاضیان معرفی شده از طرف کمیته امداد مطالبه نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین