کد خبر: ۳۲۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶

دعوت از جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تعدادی از حامیان مالی دموکرات‌ها از معاون رئیس جمهور آمریکا خواستند تا در رقابت‌های انتخاباتی برای انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی مشارکت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رویترز، تعدادی از کمک کنندگان مالی برجسته حزب دموکرات روز جمعه نامه‌ای را تنظیم کردند که بر اساس آن از "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا دعوت کردند تا وارد رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 شود.

این نامه که توسط حدود 50 نفر امضا شده است دولت اوباما-بایدن را دولت "موفقیت چشمگیر" توصیف کرده که طی این دوره، فرصت‌های شغلی متعدد ایجاد شده و نرخ بیکاری کم شده و سیاست‌های بیمه درمانی جدید برای حدود 9 میلیون نفر در نظر گرفته شده و به جنگ در عراق و افغانستان پایان داده شده است.

در این نامه آمده است: برای پایان دادن به کار، آمریکا به رهبری نیاز دارد که هم در داخل و هم در خارج مورد احترام باشد و کسی باشد که چالش‌های واقعی که خانواده‌های آمریکایی با آن مواجه هستند را درک کند. به عقیده ما، رئیس جمهور آتی باید جو بایدن باشد. اگر وی خود را نامزد کند همه ما در کنار وی خواهیم بود و این رقابتی است که ما می دانیم پیروز خواهیم شد.

امضا کنندگان از کمک کنندگان مالی، فعالان دموکرات و دوستان جو بایدن هستند که هنوز حمایت کامل خودرا از هیلاری کلینتون که پیشتر نامزدی خود از حزب دموکرات را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اعلام کرده بود علنی نکرده‌اند.

در این نامه هیچ اشاره‌ای به کلینتون نشده است.

"جان معا" عضو اقتصادی کمیته ملی دموکراتیک که در میان امضا کنندگان بوده اعلام کرد که این هفته عضو دیگری از این کمیته با وی تماس گرفته که آیا وی می‌تواند از نظر اقتصادی به حمایت از بایدن بپردازد.

معا پاسخ داد که وی بسیار خرسند خواهد بود که بتواند به حمایت از بایدن بپردازد اما مسئله زمان باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری بسیار حساس است.

وی افزوده است: من افراد زیادی را می‌شناسم که با خرسندی مشارکت خواهند کرد و من قطعا برای سازماندهی کردن این موضوع تلاش خواهم کرد.

ابهامات و سئوالات مطرح شده در خصوص استفاده هیلاری کلینتون از سرور ایمیل های شخصی در دورانی که وزیر خارجه امریکا بوده، به چالش بزرگی برای نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی تبدیل شده است.
این مساله موجب شده است تا دموکراتهای بیشتری از بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بخواهند تا در رقابت های انتخاباتی شرکت کند. "جری براون" فرماندار کالیفرنیا در این باره تاکید کرد که جو بایدن باید شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری را به صورت جدی مد نظر قرار دهد.

براون افزود: مساله ایمیل های شخصی کلینتون به یک انرژی تاریک تبدیل شده که چالش دائمی برای وی به شمار می رود. این مساله به یک خون آشام تبدیل می شود که بخشی از قلب کلینتون را تسخیر می کند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا بایدن باید در رقابت های انتخاباتی شرکت کند، گفت: همه آن چیزی که می توانم بگویم این است که اگر به جای هیلاری کلینتون بودم، می گفتم عجله نکنید. اگر به جای جو بایدن بودم شاید شرکت در رقابت های انتخاباتی را به طور جدی مد نظر قرار می دادم.

گمانه زنی ها در خصوص نامزدی جو بایدن از سوی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری در حالی قوت گرفت که وی با الیزابت وارن از سناتورهای بانفوذ لیبرال دموکرات دیدار و گفتگو کرده است.

وارن که از حمایت قاطع گروه های لیبرال برخوردار است، تاکید کرده است که خودش به عنوان نامزد در انتخابات شرکت نخواهد کرد ولی تاکنون کلینتون یا هر نامزد دیگر دموکرات را تایید نکرده است.

جاش آلکورن مشاور ارشد بایدن نیز تاکید کرد که اگر وی تصمیم بگیرد در رقابت های انتخاباتی شرکت کند، این مساله مهم خواهد بود تا نامزدی اش را در نخستین مناظره انتخاباتی دموکراتها در اکتبر اعلام نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین