کد خبر: ۳۲۰۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

تا پایان دوره مجلس استیضاح نداریم

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس هر گاه 10 نماینده خواستار استیضاح یک وزیر شوند، این موضوع با ارائه به هیئت رئیسه در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : در حالی که که استیضاح حق نمایندگان است و تا آخرین روز کاری مجلس، نمایندگان می توانند از این حق خود استفاده کنند، اما یک عضو هیئت رئیسه مجلس در اظهاراتی عجیب گفته تا پایان مجلس نهم هیچ استیضاحی در مجلس انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار عصرخبر، محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده تبریز در هفتم شهریور امسال در مصاحبه ای اعلام کرد که « تا پایان مجلس نهم استیضاحی نداریم و طی مدت باقی مانده از مجلس، استیضاحی رخ نخواهد داد».

اظهارات این عضو هیئت رئیسه مجلس تعجب برخی نمایندگان را برانگیخت چرا که طبق قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس استیضاح وزرا حق نمایندگان است و تا آخرین روز مجلس می توان وزیری را استیضاح کرد.

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس هر گاه 10 نماینده خواستار استیضاح یک وزیر شوند، این موضوع با ارائه به هیئت رئیسه در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

اما فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس بجای همه نمایندگان تصمیم گیری و اعلام کرد که استیضاحی تا پایان مجلس نهم صورت نخواهد گرفت در حالی که 10 ماه از فعالیت مجلس نهم باقی مانده و روند ارائه طرح استیضاح و بررسی آن در صحن مجلس، بین یک هفته تا 10 روز زمان می برد.

یکی از نمایندگان در همین زمینه به خبرنگار عصر خبر گفت: اظهارات آقای فرهنگی بعنوان عضو هیئت رئیسه مجلس نشان می دهد که در هیئت رئیسه تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و آقایان برخلاف آئین نامه داخلی مجلس دوست ندارند وزیری استیضاح شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح استیضاح چند وزیر در مجلس تهیه شده اما هیئت رئیسه آنها را در دستور کار قرار نمی دهد، افزود: مقاومت هیئت رئیسه مجلس در برابر اعلام وصول استیضاح این وزرا موید تصمیمات پشت پرده هیئت رئیسه مجلس است که نمونه آن را در اظهارات آقای فرهنگی می توان دید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین