کد خبر: ۳۲۰۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

90 شهید و بیش از 130 زخمی حاصل حملات ائتلاف سعودی به صنعاء‌ و صعده

در پی حملات وحشیانه جنگنده‌های عربستانی به مناطق مسکونی شهر صنعاء 40 تن شهید و بیش از 130 تن دیگر زخمی شدند. این در حالی است که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی پایگاه‌ها و انبار مهمات ارتش عربستان در جیزان و عسیر را هدف موشک‌ها و خمپاره‌های خود قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزای سبأ نت یمن، محله‌های مسکونی الفلیحی، مصر، و نعمان در شهر صنعاء هدف جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند و در این حملات 25 تن از جمله تعدادی زن و کودک شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. همچنین در این حملات برخی خانه‌ها به طور کامل تخریب شده و 220 باب خانه نیز به شدت آسیب دیدند.

منبع مذکور اظهار داشت: جنگنده‌های عربستان چندین بار محله الزبیری را هدف قرار دادند که در اثر آن ده‌ها تن از جمله تعدادی زن و کودک شهید و زخمی شدند. همچنین محله‌های الحصبه، صوفان و النهضه در شهر صنعاء هدف حملات متعدد جنگنده‌های آل خلیفه قرار گرفتند که در اثر آن ده‌ها تن شهید و زخمی و برخی خانه‌ها تخریب شدند.

همچنین در محور مأرب یک نمایشگاه خودرو، پاساژ و ایستگاه گاز در کنار چند منزل مسکونی هدف بمباران جنگنده‌های عربستانی قرار گرفته که این حملات نیز ده‌ها شهید و زخمی داشت.

منبع مذکور تداوم حملات عربستان به مناطق مسکونی، قتل عمدی کودکان، زنان و سالمندان نابودی خانه‌ها و دارایی‌های آنها و همچنین بمباران تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌های مردم یمن را محکوم کرد.

همچنین در حملات جنگنده‌های عربستانی به یک بازار محلی در صعده، 50 تن شهید و 14 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری سبأ نت به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش یمن با قدرت موشکی خود و کمیته‌های مردمی امروز توانست با هدف قرار دادن پایگاه‌های عربستانی در جیزان و عسیر تانک برادلی ارتش عربستان را منهدم کند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که عملیات ائتلاف سعودی در سلسله‌ها کوه‌های نزدیکی سد تاریخی مأرب ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین