کد خبر: ۳۲۰۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
رئیس کل دادگستری استان البرز:

هیئت منصفه‌ دادگاه مطبوعات فراجناحی باشد

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: هیئت منصفه‌ای که برای دادگاه مطبوعات انتخاب می‌شوند باید فراجناحی و بیانگر افکار عمومی باشند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: هیئت منصفه‌ای که برای دادگاه مطبوعات انتخاب می‌شوند باید فراجناحی و بیانگر افکار عمومی باشند.

به گزارش ایسنا، احمد فاضلیان در جلسه‌ای که با حضور نماینده ولی فقیه، رئیس شورای شهر، رئیس اداره تبلیغات، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برای تعیین اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان البرز برگزار شد، با تاکید بر این‌که «قانون اساسی اهمیت زیادی برای آزادی‌های مشروع قائل شده است»، اظهار کرد: برای تحقق این آزادی‌ها مقرر شده نمایندگانی از مردم در مرحله دادرسی حضور داشته باشند تا به عنوان نماینده افکار عمومی در شناخت موضوع، قضات را کمک کنند.

وی با اشاره به این‌که «قانون تعیین کننده حقوق و آزادی‌های مشروع است»، افزود: برای همین هیئت منصفه‌ای که برای دادگاه مطبوعات انتخاب می‌شوند باید فراجناحی و بیانگر افکار عمومی باشند و تلاش شود نمایندگان اصناف و اقشار جامعه مختلف حضور داشته باشند تا در پرونده‌هایی که اهمیت ویژه‌ای دارند بر یک رسیدگی عادلانه و منصفانه نظارت کنند.

وی ادامه داد: آن‌چه در قوانین به دنبال آن هستیم موازینی است که قانون تعیین کرده و خط قرمز ما همانی است که در قوانین تعیین شده و انتظار ما از رسانه‌ها این است که در این چارچوب حرکت کنند.

وی در پایان گفت: نقد توسط رسانه‌ها نباید در فضای تخریب باشد و انتظار از رسانه‌ها این است که با هوشیاری عمل کنند تا مطبوعات در خدمت جامعه باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین