کد خبر: ۳۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۸

علي جنتي: به حمایت از احزاب ادامه می دهیم

آفتاب‌‌نیوز :  علي جنتي معاون سياسي وزارت كشور در چهاردهمين همايش فصلي خانه احزاب با عنوان «بررسي چگونگي تعامل احزاب با قواي سه‌گانه» كه پنج‌شنبه در محل تالار اجتماعات وزارت كشور برگزار شد با خير مقدم به حضار و مدعوين همايش از طرف وزير كشور و خود گفت: از حضور ميهمانان گرامي و به ويژه سرور ارجمند و فرهيخته و انديشمند حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي حضور در اين همايش تشكر مي‌كنم. 

جنتي با بيان اينكه آقاي پورمحمدي وزير كشور بسيار تمايل داشتند در اين همايش شركت كنند اما به دليل سفر خارجي نتوانستند در اين همايش شركت كنند، افزود: با توجه به جايگاه و اهميت احزاب در قانون اساسي، وزارت كشور وظيفه خود مي‌داند از هيچ تلاشي براي توسعه و اعتلاي احزاب فرو گذار نكند. 

وي با اشاره به اقداماتي كه در دولت گذشته در حمايت از احزاب انجام شده اظهار داشت: ما تلاش داريم اين مسير را دنبال كرده و در ضمن در جهت نظام‌مند كردن و سامان دادن احزاب و نظارت بيشتر بر عملكرد آنها حركت كنيم. 

معاون سياسي وزير كشور با اشاره به مسائلي كه در انتخابات سومين دوره شوراي مركزي خانه احزاب پيش آمده بود، تصريح كرد: بنده در جلساتي كه با دوستان و طرف‌هاي مسئله داشتيم، تلاش كردم مسئله فيصله يافته و مطابق منشور وفاق ملي احزاب در جهت تفاهم بيشتر احزاب حركت كنيم كه به توافقات خوبي هم دست يافته‌ايم. 

جنتي با بيان اينكه وزارت كشور فقط يك عضو از چهار كميسيون ماده 10 احزاب است، بيان داشت: كميسيون ماده 10 احزاب بنا به دلايل خاص خود معتقد است انتخابات قبلي خانه احزاب مخدوش و بايد يا اين مسئله برطرف شده و يا انتخاب جديدي برگزار شود تا اختلافات رفع شود و گر چه ما به عنوان وزارت كشور نقش چنداني در اين تصميم نداريم، اما تلاش خود را براي رفع مشكلات و اختلافات مي‌نماييم. 

وي با اشاره به تدوين قانون جامع انتخابات در وزارت كشور خاطرنشان ساخت: تلاش‌هايي در اين زمينه در دولت و مجلس در حال انجام است و ما از همه دوستان درخواست كرديم نظرات خود را جهت تدوين اين قانون به ما ارائه دهند تا يك قانون واقعاً جامع را به صورت لايحه به مجلس بفرستيم. 

معاون سياسي وزير كشور تاكيد كرد: در بحث پرداخت يارانه به احزاب، وزارت كشور كمي عقب است و آن هم به اين دليل است كه فرم‌هاي مربوطه براي اين منظور با تاخير در بين احزاب توزيع شده و ما درخواست داريم احزاب سريع‌تر اين فرم‌ها را تكميل و براي ما ارسال كنند تا اين تاخير رفع شود و يارانه احزاب هر چه زودتر پرداخت شود. 

جنتي اظهار اميدواري كرد اين همايش بتواند در زمينه اهداف خود يعني نحوه تعامل با قواي سه گانه موفق عمل كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین