کد خبر: ۳۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۰

هشدار حماس به اسرائيل در مورد حمله به ايران

آفتاب‌‌نیوز : حماس عمده ترين گروه مسلح فلسطينی است که با سياست تشکيلات خودگردان فلسطينی در صلح با اسرائيل مخالفت می ورزد و مبارزه ای مسلحانه عليه اسرائيل را دنبال می کند.

رئيس دفتر سياسی حماس که طی چند روز گذشته در ايران به سربرده و با مقامات بلندپايه اين کشور ديدار کرده در نشست خبری اش در تهران به ستايش از اظهارات ضداسرائيلی اخير محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران پرداخت که محکوميت گسترده بين المللی را عليه او به همراه داشته است.

احمدی نژاد طی سه سخنرانی جداگانه در چند هفته گذشته خواهان محو اسرائيل از نقشه جهان شده و واقعه کشتار يهوديان در زمان جنگ جهانی دوم را انکار کرده و افسانه خوانده است.

او همچنين خطاب به دولتهای غربی اعلام کرده که اگر به دليل آنچه کشتار يهوديان می دانند احساس گناه و مسئوليت می کنند، دولت يهود را به جای سرزمين فلسطين در اروپا يا آمريکا تشکيل دهند و او حاضر است در انتقال يهوديان به آنان کمک کند.

خالد مشعل اظهارات احمدی نژاد را شجاعانه و منطبق با واقعيت خوانده و گفته که اين حرفها حرف دل ملتهای مسلمان، بويژه فلسطينيان است.

اين در حالی است که تشکيلات خودگردان فلسطينی از اظهارات ضداسرائيلی آقای احمدی نژاد استقبالی نکرده و يکی از مقامات اين تشکيلات گفته که آقای احمدی نژاد بهتر است به جای محو اسرائيل از نقشه جهان به ظهور کشور فلسطين بر اين نقشه کمک کند.

تهديد رئيس دفتر سياسی حماس به افزايش و گسترش حملات عليه اسرائيليها در شرايطی صورت می گيرد که برخی مقامات سياسی و نظامی در اسرائيل اعلام کرده اند که اگر خطر توليد سلاح هسته ای را در ايران نزديک ببينند همان گونه که 24 سال پيش در مورد عراق چنين کردند در مورد ايران نيز تأسيسات اتمی اين کشور را بمباران خواهند کرد.

يک روز پيشتر از اظهارات خالد مشعل در تهران، سخنگوی نخست وزير اسرائيل گفته بود که اسرائيل ابزار و امکانات کافی برای سرنگون کردن حکومت جمهوری اسلامی در ايران را در اختيار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین