کد خبر: ۳۲۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

سوشا اگر همین سوشا بماند چه بلایی سر پرسپولیس می‌آید؟

سوشا مکانی در بازی مقابل ملوان یک کارت زرد بچه گانه گرفت تا از بازی پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی محروم شود. محرومیتی که مشکلات تیم برانکو را دو چندان می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
وقتی محمد رضا خانزاده بعد از بازی فصل گذشته پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا آن فاجعه اخلاقی را رقم زد، به سرعت با واکنش برانکو روبرو شد و از تیم کنار رفت. از آن موقع بود که حس شد، پروفسور نظم را به پرسپولیس آورده و قرار نیست به راحتی از کنار اینگونه مسائل عبور کند. اما به نظر برانکو سوشا مکانی را خوب مدیریت نکرد.

اعتقاد او مبنی بر اینکه سوشا دروازه بانی در سطح اروپاست، اعتماد به نفس عجیبی به دروازه بان پرسپولیس بخشید. اعتماد به نفسی که حالا زیادی از حد شده و دارد کار دست پرسپولیس می دهد. درگیری با حنیف عمران زاده بعد از دربی برگشت فصل گذشته، محرومیت 3 جلسه ای برای سوشا به همراه داشت. محرومیتی که اثرات منفی حاصل از آن هنوز هم که هنوز است پس از گذشت 6 هفته از لیگ، در تیم برانکو دیده می شود. شاید اگر مکانی 3 بازی اول پرسپولیس در لیگ را از دست نمی داد، الان حال و روز تیم برانکو در جدول اینگونه نبود. سوشا دروازه بانی بوده که حتی در بد ترین شرایط هم به تیم ملی دعوت شده است.

این یعنی کارلوس کروش که خیلی در دعوت از بازیکنان سخت گیر است به او اعتقاد دارد. بازی های خوبی که سوشا برای پرسپولیس انجام داده قابل گذشت نیست. نمونه اش درخشش فوق العاده او مقابل الهلال در آزادی که جلوی یک شکست پر گل را گرفت. دروازه بان اول برانکو که حتی با نظر درخشان در پرسپولیس ماند تا نیلسون برود، انگار از نظر فنی به روز های خوب خود برگشته است. اما این کافی نیست. تندخویی ها و حاشیه هایی که او برای پرسپولیس ایجاد کرده خیلی ها را آزار می دهد. پرسپولیس که این روز ها فقط نیاز به آرامش دارد با درگیری های متعددی که سوشا ایجاد می کند مطمئنا بهتر که نمی شود هیچ شاید بد تر هم شود. نمی توان این رفتار های مکانی را به خاطر تعصب او به باشگاه توجیه کرد. چرا که در گذشته بازیکنانی در تیم بزرگ پرسپولیس بودند که تعصب را جور دیگری معنا کرده اند. امثال کریم باقری، محمد پنجعلی، علی کریمی و خیلی های دیگر عشق خود به پیراهن قرمز پرسپولیس را در زمین نشان می دادند و با عملکرد خود دل طرفدار را شاد می کردند.

اما این روز ها سوشا مکانی در فوتبال ایران نقش اول داستان هایی را بازی می کند که با دعوا و درگیری همراه است. در همین بازی با ملوان سوشا با همه درگیر شد. از داور چهارم گرفته تا پایان رافت که روزی پایان بخش برد های شیرین پرسپولیس بود. شاید این حرکات او با فریاد های « سوشا، سوشا » هواداران احساسی پرسپولیس در ورزشگاه روبرو شود، اما به چه قیمتی؟ علامت سوال بزرگ در ذهن اهالی فوتبال این است: « مکانی که با عکس العمل های سریع و خوب خود لقب « سوشای دست طلایی » را از همین هوادارن گرفته است، چرا همین راه را برای موفقیت تیمش ادامه نمی دهد؟ » دروازه بان پرسپولیس در دیدار مقابل ملوان خیلی بچه گانه کارت زرد گرفت و بازی بعدی تیمش در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را از دست داد. شاید حذف پرسپولیس در نبود سوشا از جام حذفی باعث شود او کمی به فکر برود و در رفتار خود تغییر ایجاد کند. رفتاری که ممکن است به راحتی آرزوی میلیون ها هوادار وفا دار را به باد دهد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین