کد خبر: ۳۲۰۵۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
نمایندگان مجلس خبر دادند:

طرح مجلس برای قطع یارانه نقدی از سال 95/قاضی‌پور: منتفی شد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از ارایه طرح دو فوریتی برای کاهش رقم یارانه نقدی از 45 هزار و 500 تومان به 30 هزار تومان و کاهش آن بعد از سه ماه به 15 هزار تومان و در نهایت قطع آن از سال 95 در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
اباذر ندیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امروز طرحی دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی توسط مطهری، قاضی پور، محجوب، امیرآبادی و لاهوتی درمجلس شورای اسلامی مطرح شد که براساس آن دولت موظف است یارانه هر یک از خانوارهای مشمول را از که زمان لازم الاجرا شدن 45 هزار و 500تومان بوده ابتدا به 30 هزار تومان و پس از سه ماه به 15 هزار تومان کاهش دهد.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: براساس این طرح یارانه نقدی از سال 95 برای تمام خانوارهای ایرانی به جز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قطع خواهد شد.

ندیمی تصریح کرد: این طرح در راستای اصلاح بند الف ماده 7 قانون هدفمندی یارانه ها مطرح شده که قرار است، بررسی شود.

به گفته ندیمی ، این طرح امروز درمیان نمایندگان مجلس شورای اسلامی پخش شده است.

البته نادر قاضی‌پور در گفتگو با مهر از منتفی‌شدن ارائه این طرح در مجلس خبر داده است و گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس که این طرح را برای طرح در مجلس امضا کرده بودند، امضای خود را پس گرفتند و تنها ۴ تن از نمایندگان از جمله بنده و آقایان مصباحی مقدم، مطهری و محجوب امضای خود را پس نگرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه طرح مذکور بتواند در مجلس مطرح شود، نیاز است که حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده و خواستار مطرح شدن آن شوند.

به گزارش مهر، امروز قرار بود طرحی دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود که اگر به تصویب می رسید، دولت موظف می شد که یارانه هر یک از خانوارهای مشمول را از که زمان لازم الاجرا شدن ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده، ابتدا به ۳۰ هزار تومان و پس از سه ماه به ۱۵ هزار تومان کاهش دهد.

براساس این طرح، یارانه نقدی از سال ۹۵ برای تمام خانوارهای ایرانی به جز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قطع می‌شد. این طرح در راستای اصلاح بند الف ماده ۷ قانون هدفمندی یارانه ها بود.  

ایرج ندیمی نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی در این باره مطرح کرده بود که این طرح امروز در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی پخش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین