کد خبر: ۳۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

سخنگوی وزارت کشور: در خصوص تأیید صلاحیت‌ها با شورای نگهبان جلساتی برگزار کرده و می‌کنیم

سخنگوی وزارت کشور گفت: در حال حاضر دولت برنامه‌ای برای تغییر استاندار قزوین ندارد و سیاست وزارت کشور در خصوص فرمانداران مبتنی بر تغییر و جایگزینی آنها نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
 حسینعلی امیری در حاشیه سمینار استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص علت تغییر استاندار کرمانشاه، ‌اظهار کرد: دولت و وزارت کشور ارزیابی از استاندار‌ها و فرماندارها را در برنامه داشته‌اند و در جمع‌بندی که در این خصوص انجام شد با توجه به اینکه خانواده استاندار سابق کرمانشاه در تهران بودند به این نتیجه رسیدیم که آقای رازانی را که سابقه کار در بخش‌های مختلف وزارت کشور را با خود دارد و نیز مدتی استاندار کرمان بوده است جایگزین ایشان که در طول مدت خدمت خود زحمات بسیاری کشیدند سازیم.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی در خصوص زمزمه‌های تغییر استاندار قزوین و اظهاراتی که نمایندگان مجلس در این خصوص مطرح کرده بودند،‌ گفت: استاندار قزوین در حال حاضر در جایگاه خود قرار دارد و فعالیت خود را ادامه می‌دهد و سیاست وزارت کشور و دولت نیز بر عدم تغییر استانداران و فرماندارها است مگر در این خصوص ضرورتی پیش آید.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس با ما تعامل خوبی دارند و استانداران نیز در سراسر کشور با نمایندگان مجلس دارای همین تعامل مثبت و خوب هستند و هیچ اختلافی با نمایندگان مجلس در خصوص استانداران نداریم.

امیری همچنین با اشاره به جلسات وزارت کشور با اعضای شورای نگهبان در خصوص بحث تأیید صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات آتی، اظهار کرد: تأیید صلاحیت کاندیداها به عهده شورای نگهبان است و وزارت کشور نیز بایستی در انتخابات پیش رو با شورای نگهبان هماهنگ باشد ولی ما در خصوص تأیید صلاحیت‌ها با شورای نگهبان جلساتی را برگزار کرده و می‌کنیم.

وی در خصوص استفاده از صندوق‌های الکترونیکی در انتخابات اسفندماه و چگونگی هماهنگی‌های وزارت کشور با شورای نگهبان در این خصوص، اظهار کرد: هر انتخاباتی دارای 25 فرآیند است که مقدمات 24 فرآیند آن پیش از این فراهم شده است و تنها موضوع صندوق‌های الکترونیکی و استفاده از آن باقی مانده است که در این خصوص نیز با شورای نگهبان تعاملاتی را انجام داده‌ایم.

سخنگوی وزارت کشور افزود: جایگزینی صندوق‌های الکترونیکی به جای صندوق‌های دستی پیش از این نیز انجام شده بود و استفاه از آن، پدیده جدید و عجیب و غریبی نیست چرا که در انتخابات قبلی مجلس در 14 حوزه، از صندوق‌های الکترونیک استفاده کرده بودیم و تجربه آن را داریم و به دلیل کارآمدی این صندوق‌ها دولت در نظر دارد تا از آنها برای انتخابات آتی در 9 کلانشهر و همچنین شهرستان‌هایی که بسترهای لازم برای استفاده از این صندوق‌ها را دارند استفاده کند.

امیری به ارائه نمونه‌ صندوق‌های الکترونیکی به شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته نمونه صندوق الکترونیکی قرار است در انتخابات آتی مورد استفاده قرار گیرد را به شورای نگهبان ارائه دادیم و کارشناسان وزارت کشور توضیحاتی را در خصوص این صندوق‌ها به اعضای شورای نگهبان ارائه دادند و منتظر هستیم تا نمونه این دستگاه در جلسه رسمی شورای نگهبان ارائه شود و درباره آن اعلام نظر صورت گیرد.

وی با رد اظهارات صورت گرفته در خصوص خارجی بودن صندوق‌های الکترونیکی انتخابات،‌ اظهار کرد: این صندوق‌ها کاملاً بومی هستند و توسط کارشناسان خودمان طراحی شده‌اند و دیتاهای این دستگاه هیچ‌گونه ورود و خروجی به اینترنت یا اینترانت ندارد و قرار است از بسترهای مخابراتی درون کشور برای استفاده از این دستگاه‌ها در انتخابات استفاده شود.

امیری اظهار کرد: آیت‌الله یزدی از مدافعان استفاده از صندوق‌های الکترونیک در انتخابات قبلی بود و هم اکنون نیز مخالفتی در این زمینه ندارد و سایر اعضای شورای نگهبان نیز با دولت در خصوص استفاده از صندوق‌های الکترونیکی برای افزایش شفافیت،‌ سرعت و دقت در انتخابات هیچ مخالفت و مشکلی ندارد.

سخنگوی وزارت کشور در پایان با اشاره به تدوین منشور اخلاقی برای انتخابات، اظهار کرد: این منشور دارای ضمانت اجرایی و اخلاقی است و کسانی که آن را امضا می‌کنند بایستی در رعایت آن کوشا باشند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین