کد خبر: ۳۲۰۶۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

وزیر کشور: کارها را با کمترین اختلاف با شورای نگهبان پیش برده‌ایم

وزیر کشور گفت: به سبب برگزاری جلسات کارشناسی از سوی وزارت کشور با شورای نگهبان توانسته‌ایم موضوعات مورد بحث را به گفت‌وگو بگذاریم و با کمترین اختلاف کارها را پیش ببریم.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه سمینار استاندار سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری 52 مورد از وظایف وزارتخانه‌ها به واحدهای استانی با تصویب هیات دولت، اظهار کرد: قرار بود کارگروهی تشکیل شود و برخی از اختیارات دستگاه‌های اجرایی را به استان‌ها واگذار کند که این کار انجام شد و دولت تصویب کرد که برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی را به استانداری‌ها واگذار کند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی گفت: با تشکیل کارگروهی مرکب از نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت کشور و نیز دستگاه‌های اجرایی مربوط به آن، بقیه وظایف دستگاه‌های اجرایی را بررسی کردند و نهایتا این کارگروه به نتیجه رسید که واگذاری اختیارات به استان‌ها انجام شود تا فرایند تصمیم گیری‌ها کوتاه شده و کیفیت آنها بهبود یابد. تا استانها بتوانند بهتر از ظرفیت خود استفاده کنند.

رحمانی فضلی در خصوص جلساتی که وزارت کشور با استانداری‌ها برگزار می‌کند نیز اظهار کرد: این جلسات را به صورت دوره‌ای و مرتب برگزار می‌کنیم و در آنها برخی موضوعاتی که به تقاضای وزرای محترم و دستگاه‌های اجرایی مطرح شود در دستور کار قرار می‌گیرد. یکی از این موضوعات بحث اشتغال بود که به عنوان مساله مهمی که وزارت کار، صنایع و کشاورزی از ماه‌ها قبل با وزارت کشور درباره آن بحث و گفت و گوهایی داشته‌اند باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در حوزه‌ی اشتغال‌های کوچک و زود بازده در استان‌ها برنامه ریزی‌های منسجمی را اجرا کنیم.

وی یکی دیگر از محورهای این جلسات را توجه به وضعیت اجتماعی کشور در استان‌ها دانست و اظهار کرد: در این جلسات می‌کوشیم تا استان‌ها را متوجه وضعیت اجتماعی بخصوص مباحثی که مربوط به بستر انتخابات می شود کنیم و این موضوع از جمله مواردی است که از سوی سایر اعضا نیز در این جلسات بر آن تاکید شد و قرار شد تا در فضایی توام با آرامش و امنیت و رضایتمندی مناسب از طرف مردم، خودمان را برای انتخابات آتی آماده کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد:‌ فعلا در مرحله آماده سازی مقدمات دستگاههای مرتبط با انتخابات بخصوص شورای نگهبان هستیم و در این زمینه در مسیر خوبی حرکت می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد و فعلا نیز مرحله جدیدی را در خصوص برگزاری انتخابات و فرایند آن در نظر نداریم.

رحمانی فضلی گفت: به سبب برگزاری جلسات کارشناسی از سوی وزارت کشور با شورای نگهبان توانسته‌ایم موضوعات مورد بحث را به گفت‌وگو بگذاریم و با کمترین اختلاف کارها را پیش ببریم.

وی در خصوص تغییر استاندار کرمانشاه اظهار کرد: در خصوص استانداری‌ها همواره ارزیابی هایی را انجام می‌دهیم و در این زمینه اگر به این نتیجه برسیم که شخص تازه ای می تواند برای یکی از استان ها مفید باشد او را جایگزین خواهیم کرد و در این باره حتما شرایط استاندار وقت در تصمیم گیری ما موثر خواهد بود.

وی افزود: درباره استاندار کرمانشاه نیز ضمن تقدیر از زحمات ایشان قرار شد آقای رازانی که تجربه استانداری را در کارنامه خود داشته است و برنامه های مشخصی نیز در استان کرمانشاه دارد این تغییر انجام شود و در زمینه این تغییر، هیچ مسأله حاشیه ای وجود نداشته است و قبلا هم گفته بودیم که هر زمانی به نتیجه برسیم که تغییر در استانداری ها و فرمانداری ها به نفع مردم خواهد بود و در برنامه ریزی های دولت هماهنگی های بیشتری را ایجاد خواهد کرد این تغییرات انجام می‌شود.

وی در خصوص برگزاری جلسات وزارت کشور با شورای نگهبان اظهار کرد: شخصا در این جلسات حضور پیدا می کنم و این جلسات با حضور کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار می‌شود و رابط ما با شورای نگهبان نیز آقای حسینعلی امیری است که قبلا عضویت در شورای نگهبان را تجربه کرده اند و به واسطه همین تجربه توانسته ایم از طریق ایشان با کمترین اختلاف نظر مباحث و موضوعات مورد بحث با شورای نگهبان را پیش ببریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین