کد خبر: ۳۲۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

درخواست‌های انیمیشنی‌ها از حجت‌الله ایوبی

رییس سازمان سینمایی ظهر دوشنبه 30 شهریور با اعضای هیات مدیره انجمن فیلم سازان انیمیشن ایران (آسیفا) دیدار و گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 اعضای هیات مدیره انجمن فیلم سازان انیمیشن ایران (آسیفا) با "حجت الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی دیدار و گفت وگو کرده و معضلات امروز عرصه انیمیشن را با وی در میان گذاشتند.

دکتر "اکبر عالمی" از اعضای حاضر در این جلسه اظهار کرد: امروز انیمیشن ایران 57 ساله شد، بسیاری کشورها در انیمیشن از ما عقب‌تر هستند و چهار دانشگاه نیز در ایران رشته انیمیشن ارائه می‌کند.

وی افزود: دانشجویانی که خوب می‌درخشند این افسوس را برای ما به همراه دارند که این استعدادها در کجا برای سربلندی انیمیشن ایران جذب خواهند شد.

این کارشناس سینما یادآور شد: توانایی‌های انیمیشن در ایران فراهم است و از شما درخواست دارم انیمیشن به عنوان یک هنر مستقل شناخته شود و در این عرصه تولید انبوه برای صادرات داشته باشیم.

به گفته عالمی، باید کارهای هنری در زمینه انیمیشن داشته باشیم و هنر انیمیشن را جدی و جدا از سینما ببینیم و پیشینه این هنر به 4200 سال پیش به شهر بابل می‌رسد.

وی ادامه داد:انیمیشن‌هایی داریم که باید در جلوی فلاسفه و اندیشمندان نمایش دهیم و بچه‌ها قادر به درک این انیمیشن‌ها نیستیم.

این کارشناس یادآور شد: انیمیشن بسیاری از هنرهای ما را به موجزترین نحو منتقل کند و دنیا به این اتفاق نظر دارد و خیلی دور نیست که روزی احساس کنیم ای کاش ما نیز این هنر را جدی‌تر می‌گرفتیم و برای آینده استفاده بهتری از این بخش می کردیم.

عالمی گفت: ما پیش معاونت‌های دیگر نرفتیم و به حسن نیت شما احترام بسیار می‌گذاریم.

در ادامه "روانبخش صادقی" با اشاره به وجود قدیمی‌ترین تصویر متحرک در موزه ایران باستان اظهار امیدواری کرد که این اثر در یونسکو ثبت شود.

وی ادامه داد: مجموعه‌های صد قسمتی انیمیشن برای شبکه نمایش خانگی می‌تواند تولید شود و این آثار در عرصه بین‌المللی نیز می‌تواند مخاطب‌های خود را بدست آورد.

عضو هیات مدیره انجمن انیمیشن خانه سینما یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در این زمینه داریم و می‌توانیم بازارهای داخلی و بین‌المللی را تامین کنیم.

صادقی تاکید کرد: می‌توان در جهت تاسیس بنیاد انیمیشن تلاش کرد و می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این عرصه استفاده کرد.

حضور آثار انیمیشن در جشنواره فیلم فجر در بخش ملی و بین الملل از جمله درخواست شده در این دیدار بود.

"حجت الله ایوبی" نیز در این دیدار پس از شنیدن نظرات اعضای هیات مدیره انجمن فیلم سینمایی انیمیشن خانه سینما اظهار کرد: کمک می کنیم که نخستین تصاویر متحرک در یونسکو ثبت شود. هزینه تحقیق در ساخت فیلم را متقبل می شویم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه به مشکلات سینما پیش از حضور در مدیریت این بخش واقف بودم یادآور شد: عظمت هوش ایرانی را در کارهای گرافیکی جوانان کشورمان دیدم و در نمایشگاه‌های بین المللی از جمله فرانسه، بسیاری از رسانه‌های خارجی به آثار این جوانان و استعداد آنان پرداختند.

وی ادامه داد: انیمیشن تجلی هوش ایرانی است و با نبود امکانات درخشش در این بخش قابل توجه است و هوش ایرانی با آثار انیمیشن به رخ دنیا کشیده می‌شود.

ایوبی تاکید کرد: انیمیشن می‌تواند سینما را از تکرار مکررات نجات دهد و بسیاری از قصه‌های کهن، ادبیات و متون ایرانی با انیمیشن می‌تواند زنده شود.

وی گفت: آماده‌ایم برای انیمیشن تلاش‌های بیشتری داشته باشیم؛ از بدو حضور در مدیریت سینما دنبال آمار و ارقام نبودیم و تلاش ما انجام کاری برای سینما است.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد:در کنار اعضای انجمن انیمیشن سازان هستم و من را عضوی از انجمن خود بدانید. حمایت از انیمیشن به مرکز گسترش محول شده و مدیریت این مرکز نیز به انیمیشن نگاهی جدی دارد.

به گزارش ایسنا، ایوبی عنوان کرد: با برگزاری جشنواره‌ای مختص انیمیشن می‌توان به استانداردسازی در این بخش رسید و انجمن انیمیشن سازان می‌تواند بررسی کند که این جشنواره در کنار دیگر جشنواره‌ها همچون یاس آیا قابل برگزاری است یا خیر و معتقدم جشنواره انیمیشن در سطح ملی و بین المللی با همراهی انجمن انیمیشن سازان برگزار شود و در بودجه سال 95 نیز برای این بخش، بودجه در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با لهستان و روسیه در تبادل استعدادهای سینمایی اظهار کرد: آمادگی اعزام شش نفر از استعدادهای انیمیشن به لهستان وجود دارد و شش نفر از جوانان لهستانی نیز می‌توانند به ایران آمده و در نهایت دو گروه اقدام به ساخت آثار مشترک کنند.

رییس سازمان سینمایی همچنین اعلام آمادگی کرد که اساتید مورد نظر انجمن در بخش انیمیشن زیر چتر مدرسه سینما در ایران حضور یابند.

همچنین صدور پروانه ساخت فیلم های انیمیشن نیز با نقطه نظر اعضای انجمن سینمای انیمیشن صادر شود.

اکبر عالمی، احمد عربانی، اسماعیل شرعی، علی نوری اسکویی، روانبخش صادقی و ابوالفضل رازانی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز رییس سازمان سینمایی را در این دیدار همراهی می‌کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین