کد خبر: ۳۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

اخراج مدیر فرهنگسرا، بخاطر یک بزرگداشت

مدیر مراکز فرهنگی منطقه 10 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دلیل مشارکت در برنامه تجلیل از استاد انوار و پاسداشت تلاش‌های احمد مسجدجامعی، با اعلام رسمی از سوی ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سمت خود برکنار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این برنامه توسط جمعی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران و اعضای گروه تهرانگردی به صورت مشارکتی و خودجوش برای تجلیل از تلاش‌های تهرانشناسی استاد انوار طراحی شده بود که به درخواست استاد انوار، از تلاش‌های احمد مسجدجامعی نیز قدردانی شد.

خبرگزاری پانا ظهر دیروز درباره برکناری رئیس فرهنگسرای عطار نوشت: «به دنبال موج تغییرات در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، رئیس فرهنگسرای عطارنیشابوری نیز برکنار شد. احمدرضا مؤمنی پس از برگزاری مراسمی به منظور پاسداشت عبدالله انوار و قدردانی از احمد مسجدجامعی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر برکنار شد. گفتنی است در این مراسم چهرهای سرشناس و اصلاح‌طلبی از جمله دکتر محسنیان‌راد، مجید انتظامی، دکتر داوری اردکانی، محیط طباطبایی، محمد بهشتی، صادق زیباکلام، مهندس حسابی، لوریس چکناواریان، حسام‌الدین سراج، دکتر مهدی حجت، دکتر امیری استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، حسن نمک‌دوست، حسن انوشه، حورا صدر و برخی دیگر از چهره‌های فرهنگی حضور داشتند.»

رئیس فرهنگسرای عطار به دلیل مشارکت در برگزاری این برنامه و اظهارات سخنرانانی چون سهیل محمودی، ساعد باقری، محسنیان‌راد، حجت‌الاسلام دعایی و مسجدجامعی مورد مؤاخذه شدید بخش‌های مختلف سازمان قرار گرفته است. این در حالی است که برنامه بصورت خودجوش و مردمی طراحی شده بود و سازمان فرهنگی تنها به عنوان مشارکت‌کننده این برنامه بوده است.

بر اساس این گزارش، ریاست و معاونان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری از زمانی که مطلع شدند قرار است در برنامه‌ای با موضوع قدردانی از احمد مسجدجامعی مشارکت کنند، عدم رضایت خود را با حاضر نشدن در برنامه اعلام کردند. کنداکتور اولیه سازمان با حضور صلاحی، ریاست سازمان بسته شده بود که وی بعد از اطلاع از موضوع قدردانی از مسجدجامعی در برنامه شرکت نکرد و حتی هیچ‌یک از معاونان و مدیران کل وی نیز در برنامه حضور نیافتند.

به گزارش خبرآنلاین،پیش از این و بعد از انتخابات سال 92، شهرداری تهران در زمان برگزاری بزرگداشت دکتر داوری در فرهنگسرای ابن‌سینا به طور جدی با سخنرانی دکتر ولایتی مخالفت کرد. سپس حجت‌الله نصرتی، مدیر فرهنگسرای ابن سینا از سمت خود عزل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین