کد خبر: ۳۲۰۷۶۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

زورگيری در پوشش مامور پليس

مردي كه با جعل يك كارت شناسايي خود را مامور پليس جا زده و اقدام به ده‌ها فقره سرقت كرده بود از سوي ماموران شناسايي و دستگير شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هجدهم شهريور امسال ماموران پليس تهران هنگام گشت زني در بزرگراه امام رضا به سرنشين يك دستگاه خودروي پژو روآ نوك مدادي مشكوك شده و دستور ايست دادند اما با فرار راننده تعقيب و گريز پليسي آغاز شد. ماموران گشت در ابتدا دستور ايست دادند اما راننده به فرار خود ادامه داد تا سرانجام ماموران دست به اسلحه ببرند و با شليك چند تير به چرخ‌هاي خودرو آن را متوقف كنند.

با اين حال راننده كه قصد تسليم شدن نداشت به شكل پياده متواري شد كه پس از بي‌توجهي او به اخطار‌هاي متعدد ايست و شليك‌هاي هوايي، با شليك گلوله پليس از ناحيه پاي راست مجروح و زمينگير شد. ماموران كه او را تحت بازرسي قرار داده بودند موفق به كشف يك عدد كارت شناسايي مجعول نيروي انتظامي شدند كه به اين ترتيب متهم به مقر انتظامي منتقل و پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «جعل عناوين دولتي» تشكيل شد و براي رسيدگي به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقيقات، متهم تحت بازجويي قرار گرفت. او با اعتراف به سرقت تحت پوشش مامور پليس به كارآگاهان گفت: «چندي پيش يك كارت شناسايي جعل كردم و با جا زدن خود به عنوان مامور پليس مبارزه با مواد مخدر و آگاهي به مردم، گوشي همراه و پول آنها را به شيوه‌هاي مختلف مي‌دزديدم.»

با ثبت اعتراف متهم به انجام سرقت و زورگيري تحت عنوان دولتي در محدوده پايانه‌هاي مسافربري به خصوص در محدوده ترمينال جنوب، پايانه خاوران و پايانه خزانه شناسايي ده‌ها مالباخته در دستور كار ماموران قرار گرفت. يكي از آنها به كارآگاهان گفت: «هشت مرداد امسال داشتم به خانه برمي‌گشتم كه متهم با يك دستگاه خودروي پژو روآ به سمتم نزديك شد و با معرفي خودش به عنوان مامور پليس مبارزه با مواد مخدر من را بازرسي بدني كرد. او پس از مدتي رهايم كرد. وقتي رفت، متوجه شدم ٣٥٠ هزار تومان پول نقد و يك فقره چك ٣٠٠ هزار توماني‌ام به سرقت رفته است.»

مالباخته ديگري نيز پس از شناسايي متهم به كارآگاهان گفت: «ششم مرداد امسال در ميدان ميوه و تره بار مركزي منطقه عبدل آباد بودم كه متهم سوار بر يك دستگاه خودروي پژو روآ نوك مدادي به من نزديك شد و خودش را پليس معرفي كرد. او گفت مداركي دارد كه نشان مي‌دهد من سارق هستم. او به اين بهانه من را سوار ماشين كرد تا به كلانتري برويم اما در راه من را بازرسي بدني كرد و هفت ميليون تومان پول نقد كه حقوق چند ماه من بود و دو دستگاه گوشي همراهم را گرفت و پياده‌ام كرد و به سرعت متواري شد.»مالباخته‌اي ديگر نيز كه به دست متهم مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود پس از شناسايي متهم به كارآگاهان گفت: «بيستم تير امسال متهم با يك دستگاه خودرو پژو روآ به سمتم آمد و با ارايه كارت شناسايي، خودش را مامور پليس آگاهي معرفي كرد. او كيف همراهم را گرفت و مشغول بازرسي آن شد. مي‌خواستم مدارك شناسايي‌ام را بگيرم كه ناگهان متهم من را مورد ضرب و شتم قرار داد كه با يكي از ضرباتش بيهوش شدم و روي زمين افتادم. وقتي به هوش آمدم متوجه شدم او كيف همراهم حاوي لپ‌تاپ، گوشي همراه، مدارك خودرو و مدارك شناسايي و كيف پولم را دزديده و فرار كرده است.»

سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به اينكه كارت شناسايي مجعول به دست آمده از متهم است، دستور انتشار تصوير بدون پوشش او در رسانه‌ها را داد و گفت: «كارت شناسايي مورد استفاده از سوي متهم كه به وسيله آن خود را مامور معرفي مي‌كرد به شكلي جعل شده بود كه با كمترين دقت از سوي مالباختگان، جعلي بودنش مشخص مي‌شد اما متاسفانه هيچكدام از شاكيان در زمان ارايه كارت از سوي متهم دقتي در اين خصوص انجام نداده بودند در حالي كه بارها به شهروندان اعلام شده است كه ماموران هنگام انجام ماموريت موظف به ارايه كارت شناسايي عكس‌دار هستند.» سرهنگ داوودفـرد ادامه داد: «با توجه به اعتراف صريح متهم به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مامور و براي شناسايي ساير جرايم ارتكابي و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير او صادر شده است و همه مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم مي‌شوند، مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.»

منبع: اعتماد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین