کد خبر: ۳۲۰۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

سرقت اینترنتی برای پرداخت شهریه دانشگاه

فردی که بصورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب یکی از شهروندان کرده و با مبالغ سرقتی شهریه داشگاه خود را پرداخت کرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان، شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغی به صورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: با بررسی‌ها و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی و جمع آوری سرنخ‌هایی در این زمینه، سرانجام متهم که از دوستان شاکی بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتا به بزه انتسابی، اقرار و عنوان کرد با توجه به اعتماد شاکی و در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب بانکی‌اش، در فرصتی دیگر موقع انتخاب واحد دانشگاه به صورت اینترنتی شهریه دانشگاهم را از حساب او پرداخت کردم.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت قرار دادن کارت خود در اختیار اقوام و آشنایان و یا هر شخص دیگر، سریعا رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، مرتضوی اضافه کرد: سامانه پیامکی تراکنش‌های بانکی را فعال کنید تا در صورت برداشت‌های احتمالی سریعا از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازی حساب بانکی خود را انجام دهید، هم‌چنین از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی استفاده نکنید و موجودی حساب خود را با نگه داشتن رسیدهای بانکی (تراکنش‌ها) به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنید و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
خب این کار از روی نداشتن و فقر انجام شده . میتونید بفهمید ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین