کد خبر: ۳۲۰۸۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

سرباز ارتش افغانستان ۱۰ همکار خود را کشت

مقامات محلی در ولایت جوزجان در شمال افغانستان اعلام کردند که یک سرباز ارتش ملی افغانستان در ولسوالی قوش‌تپه این ولایت با همکاری افراد گروه طالبان، ۱۰ سرباز همکار خود را کشته و از منطقه فرار کرده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالحفیظ خاشی، مسئول امنیت پلیس ولایت جوزجان به بی‌بی‌سی گفت که افراد گروه طالبان حوالی ساعت ۲ بامداد امروز با همکاری این سرباز افغان که در حال پاسبانی بود، وارد یک پاسگاه ارتش ملی شده و ۱۰ سرباز را کشته، اسلحه و مهمات آنان را با خود برده‌‌اند.

او افزود که سه سرباز این پاسگاه با استفاده از تاریکی شب فرار کرده‌اند.

آقای خاشی تاکید کرد که اکنون نیروهای ارتش ملی افغانستان دوباره در این پاسگاه مستقر شده‌اند، افراد گروه طالبان و سربازی که با آنان همکاری کرده بود، نیز از محل فرار کرده‌ است.

حملات خودی یکی از چالش‌های عمده در برابر ماموران امنیتی افغانستان است و قبل از این نیز نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان، بارها به دلیل حمله خودی جان خود را از دست دادند.

چند روز پیش نیز فرمانده پلیس ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان اعلام‌ کرد که یک مسئول امنیتی یک پاسگاه که در ولایت زابل در جنوب افغانستان که ۵ همکار خود را در تاریخ ۱۶ سنبله (شهریور) به قتل رسانده بود، در این ولایت بازداشت شده‌ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین