کد خبر: ۳۲۰۸۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

امیر اسماعیلی: داعش پیش از رسیدن به مرزهای ایران خاکستر خواهد شد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: داعش و گروه‌های کوچکی مثل آن پیش از رسیدن به مرز ایران خاکستر خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در واکنش به خبری مبنی بر تهدید هوایی ایران از سوی داعش اظهار کرد: مطمئن باشید داعش یا هر گروهک کوچکی که به اندازه پشه هم در این عالم برای مردم عزیز و صلح طلب دنیا ارزشی ندارند اگر قصد چنین کاری داشته باشند که تصور آن هم خنده‌دار است قبل از رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران خاکستر می‌شوند و ان‌شاءلله جهنم برای آنها به ارمغان خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، وی در واکنش به خبر حضور یک پهباد اسراییلی در آسمان تهران تاکید کرد: شما اقتدار پدافند هوایی را دیده‌اید. آنجا که نیاز بود یک پهپاد سالم بنشیند در حالی که می‌تواند خود را منسجم کند و هدایت ماهواره‌ای داشت سالم به زمین نشست. منظورم آرکیو 170 است. جایی هم که نیاز بود یک پهپاد اسراییلی منهدم شود بعد از این که از همه پروازهای کشوری ایمن شد در نزدیکی نقطه هسته‌ای ما با یک موشک که به اندازه‌ خودش بود منهدم شد. در جایی هم که نیاز است یک هواپیمای مسافربری که 108 نظامی آمریکایی در آن حضور دارند و گمان می‌کردند ما متوجه نخواهیم شد آنها را به زمین می‌نشانیم. دیدید که خلبان آن هواپیما هم عذرخواهی کرد. مطمئن باشید به دعای خیر ملت عزیز جمهوری اسلامی ایران آنچه را که در دفاع مقدس یاد گرفتیم به صحنه می‌آوریم و هر نوع تهدیدی را پاسخ خواهیم داد.

اسماعیلی ادامه داد: ما به کسانی که تهدید می‌کنند نگاه می‌کنیم که ببینیم آیا می‌توانند با ما دست و پنجه نرم کنند یا بازو بیاندازند یا خیر؟ کسی مثل داعش یا گروههای کوچک این چنینی که پشیزی ارزش ندارند اگر بخواهند ما را تهدید کنند با تهدید خودشان سرنگون می‌شوند و من به شما از جان و دل این تضمین را می‌دهم.

وی با بیان این که پدافند هوایی از رادار دوربرد سپهر تا پایان سال رونمایی خواهد کرد افزود: این رادار سه هزار کیلومتر برد دارد و چنین رادارهایی در دنیا به عنوان لبه تکنولوژی محسوب می‌شوند و بیش از 5 یا 6 کشور از آنها ندارند. بخش اعظمی این رادار انشاء الله تا پایان سال رونمایی خواهد شد و قول می‌دهیم پرواز هواپیماها را در ورای مرزها از روی باند‌ها کنترل کرده و دفاع روی عمق را که همیشه می گفتیم اولین اصل پدافند هوایی است، انجام خواهیم داد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره‌ تهدیدات آمریکا و اسراییل علیه ایران و وضعیت آمادگی پدافند هوایی ایران تاکید کرد: شما شاهد هستید که امروزه در طول 24 ساعت هزار و دویست فروند هواپیمای عبوری از فراز جمهوری اسلامی در حال گذر هستند که این تعداد پرواز در کشورهای منطقه بی‌نظیر است. به خاطر اتفاقات اوکراین، عراق و سایر قضایا پروازهای عبوری به خاطر ایمنی فضای جمهوری اسلامی را انتخاب کردند. قلب پدافند هوایی هم به کمک همه عناصر پدافند نیروهای مسلح کشوری در بخش فرودگاه‌های کشور کاری کرده که نمره امن‌ترین کشور خاورمیانه را به خود تخصیص داده است. در بخش ایمنی قرارگاه پدافند هوایی توانسته است امن‌ترین آسمان خاورمیانه را که در 70 سال اخیر بی نظیر بوده و سابقه نداشته، به خود اختصاص داده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در بحث امنیت پروازها و امنیت هوایی هم قرارگاه پدافند هوایی با سامانه‌های بومی توانسته ورای مرزها هواپیمایی که صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ما بوده و افراد نظامی در آن حضور داشتند و به کذب گفته شده هواپیمای مسافربری و قصد عبور از فضای جمهوری اسلامی را داشته و یک هواپیمای ایساف 04 بوده به شایستگی توانسته این هواپیما را در بندر عباس به زمینی بنشاند و این کذب را ثابت کند.

وی ادامه داد: آنچه که سامانه‌های پدافند هوایی توانسته به دست بیاورد بومی بودن و توان داخلی آن در چنین جاهایی مشخص می‌شود. اگر اینها تولیدات خارجی بود و یا ما از خارج می‌خریدیدم هیچ‌گاه نمی‌توانستیم به هواپیمای یو 2 که لبه تکنولوژی در پنهان کاری در دنیا به حساب می‌آید و یا به هواپیماهای ام. کیو . 1 و آر . کیو . 4 اخطار دهیم و آنها را از مرزهایمان دور کنیم. اما چیزهایی که ما تولید کرده‌ایم به دست توانمند وزارت دفاع و دانشجویان عزیز دانشکده‌های کشور و متخصصین قرارگاه پدافند هوایی با علم دشمن شناسی بود.

فرمانده‌ی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) درباره‌ رزمایش‌های آینده این قرارگاه گفت: در پاییز سال 94 یک رزمایش خیلی بزرگ و خوب خواهیم داشت که تقریبا نیمی از کشور به صورت مستقیم و تمام کشور را به صورت غیر مستقیم پوشش خواهد داد. سامانه‌هایی که از آنها رو نمایی کردیم، رادارهای بینا و نظیر و سامانه‌های موشکی تلاش 1 و 2 و سامانه‌های ارتفاع پست و سامانه‌های توپخانه‌ای کنترلی با رادار و همچنین سامانه‌های شنود صیاد و سامانه‌های مدل جنگ الکترونیک در این رزمایش مورد آزمایش قرار خواهند گرفت و امیدواریم بتوانیم موشک‌های نقطه زن به سوی پهپادها را به نمایش دربیاوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین