کد خبر: ۳۲۰۸۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

بازنشستگی اجباری وزنه‌بردار ایران در 27 سالگی!/ سهراب مرادی: نابود شدم!

وزنه بردار 27 ساله ایران به احتمال زیاد المپیک را از دست خواهد داد مگر اینکه اتفاق های دیگری بیفتد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبر،شوک بزرگی را به جامعه وزنه برداری وارد کرد. وقتی علی مرادی در کنفرانس خبری‌‌اش گفت: «ما می‌خواستیم سهراب مرادی را به عنوان نفر هشتم به مسابقات قهرمانی آسیایی اعزام کنیم اما فدراسیون جهانی به ما اطلاع داد که او نمی‌تواند در این رقابت‌ها شرکت کند چرا که فدراسیون قبلی اعلام کرده که مرادی بازنشسته شده و خودش نیز به این موضوع راضی است و زمان بازگشت مجدد او به و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی را اعلام نکردند.» انگار که برق سه فاز همه را گرفته باشد.

سهراب مرادي سال 2013 دوپينگش مثبت اعلام شد اما اين دليلي نبود براي اينكه او براي هميشه از دنياي وزنه‌‌برداري كنار برود. جالب اينجاست كه تا همين چند روز پيش اصلاً كسي خبر نداشته كه رضازاده و دوستانش در فدراسيون وزنه‌‌برداري چه كاري انجام داده‌اند و چرا آينده اين وزنه‌بردار را كه به تازگي ركورد ايلين ايلياي قزاق در دوضرب را زد، به بازي گرفته‌اند؟

ديروز وقتي با سهراب مرادي تماس گرفتيم حال و روز چندان خوشي نداشت. از او درباره اتفاقي كه افتاده سؤال كرديم كه او اين واكنش را نشان داد: «تا همين 20 روز پيش خودم خبر نداشتم. واقعاً شوكه شدم و فعلاً هم نمي‌دانم چه كاري بايد انجام بدهم. چند وقت پیش علی مرادی به من این موضوع را اطلاع داد و من هم پاسخ دادم که روحم از این قضیه خبر نداشته و الان در آن مانده‌ام که چه کاری انجام دهم. فقط امیدوارم که بتوانم به مسابقات برسم.»

به او گفتيم كه واقعاً رضا‌‌زاده يا كوروش باقري حرفي از اين نزده بودند كه تو را بازنشسته اعلام كرده‌اند كه او اين واكنش را نشان داد: «اصلاً. اگر به من گفته بودند كه دست روي دست نمي‌گذاشتم. اصلاً اگر مي‌دانستم بازنشسته هستم مي‌رفتم خانه و كار ديگري مي‌كردم. چرا بايد سخت تمرين مي‌كردم و سخت وزنه مي‌زدم تا خودم را براي مسابقات آماده كنم؟ اصلاً نمي‌دانم بايد چه كاري انجام بدهم.» اما آينده چه مي‌شود؟ سهراب مرادي در اين مورد مي‌گويد: «شوکه هستم و فعلا بايد بنشينم و دعا كنم. كار ديگري از دستم بر نمي‌‌آيد.فکر می کنم نابود شده ام.اصلا فکرم کار نمی کند. البته آقاي مرادي قول داده‌اند كه همه چيز را پيگيري مي‌كنند. اميدوارم اين مشكل حل شود تا من بتوانم در آينده وزنه زدن را ادامه بدهم.»

از سهراب درباره شكستن ركورد ايلين ايليا سؤال كرديم كه او گفت: «روحيه‌ام خوب بود و با انگيزه زيادي برگشتم. شرايط هم شكر خدا خوب است و چند بار ركورد زده‌ام. بايد توكل بر خدا كنم تا ببينم چه اتفاقي مي‌افتد اما در كل و شكر خدا وضعيت خوب است.»

سهراب مرادي اميدوار به آينده است. اين يك اتفاق خوب است اما كاري كه رؤساي فدراسيون قبلي انجام داده‌اند شايد به قيمت از دست دادن يك سرمايه ملي تمام شود. چون آن‌طور كه علی مرادي  رییس فدراسیون مي‌گويد: «ما در حال انجام رايزني هستيم تا اين قضيه را حل كنيم اما تا اين لحظه نتيجه‌اي نگرفته‌ايم و من با او صحبت كرده‌ام و موضوع را به سهراب مرادي اطلاع داده‌ام. احتمال اينكه المپيك هم از دست برود زياد است چرا كه هيأت رئيسه فدراسيون جهاني نسبت به انجام مقررات بين‌المللي بسيار جدي است.»

منبع:‌خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
9
خب حالا اگه مرد هستید برید و از رضازاده جواب بخواهید! عمرا جواب بده چون گردنش کلفت شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
10
رضازاده واسه منافع خودش خیلی را بدبخت کرد.باند مافیایی راه انداخته بود تو فدراسیون.
فرامرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
2
وقتی که رابطه ها جای شایسته ها رو بگیرن معلومه چه فجایعی رخ میده
اصلا آقای رضا زاده کجا و ریاست قدراسیون کجا
اینم از دسته گلهایی که پاک ترین دولت به آب داده. حالا باید بنشینیم و منتظر موارد دیگه هم بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین