کد خبر: ۳۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

رونمایی «دعا برای صلح» فرشچیان +تصاویر

مراسم رونمایی از تابلوی «دعا برای صلح» اثر محمود فرشچیان و اعلام برنامه‌های کمپین هنرمندان صلح، شامگاه ۳۱ شهریورماه در مؤسسه بین‌المللی اکو برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : مراسم رونمایی از تابلوی «دعا برای صلح» با حضور افتخار حسین عارف رئیس مؤسسه اکو در ایران، مهتاب کرامتی، رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی، لاله صدیق قهرمان رالی ایران و فرید ترین‌پیشه رئیس هیأت مدیره تعاونی هنرمندان معاصر پارس برگزار شد.

به گزارش مهر، در ابتدای این مراسم ترین‌پیشه ضمن خوشآمدگویی به حاضران، از آغاز فعالیت کمپین هنرمندان صلح خبر داد. وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته متوجه شدیم که مفهوم صلح در بین مردم مفهومی غریب است، یادآور شد: تعاونی هنرمندان معاصر پارس قصد کرده انسان را از طریق فرهنگ و هنر به مفهوم کمال انسانی که همانا صلح است، برساند و از آحاد مردم ایران و جهان دعوت می‌کند به این کمپین بپیوندند.

وی اظهار کرد: تمدین ایرانی بهترین بستر برای ارائه مفهوم صلح به جهانیان است. ما قصد داریم اولین دانشنامه صلح جهان را تدوین و به سازمان ملل ارائه دهیم. ما دانشنامه جامع صلح را تا ۳۰ شهریورماه سال آینده آماده می‌کنیم. همچنین جشنواره صلح تهران را به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد و جایزه صلح را هم در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری به فعالان صلح در دنیا اهدا خواهیم کرد.

مراسم آغاز فعالیت کمپین ملی صلح

ترین‌پیشه در معرفی دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی کمپین هنرمندان صلح، ادامه داد: با حمایت وزیر وزرش و جوانان و همچنین رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی ۲ مسابقه رالی برگزار خواهیم کرد. اولین رالی از تهران تا تنکابن با حضور هنرمندان و ورزشکاران در ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود و رالی دوم در عید نوروز ۹۵ از تهران تا ژنو برگزار خواهد شد. در این رالی هنرمندان و ورزشکاران منتخب با شعار صلح حضور خواهند داشت و در هر کشور هم ستارگان و هنرمندان به گروه اضافه می‌شوند.

در ادامه این مراسم با حضور مهتاب کرامتی، افتخار حسین عارف و همچنین رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی، تابلوی «دعا برای صلح» محمود فرشچیان رونمایی شد و صائب به عنوان نماینده فرشچیان، پیام این هنرمند پیشکسوت نقاشی و مینیاتور ایران را قرائت کرد.

سپس افتخار حسین عارف رئیس مؤسسه بین‌المللی اکو طی سخنانی به تمدین دیرینه منطقه و ایران اشاره کرد و یادآور شد: ادبیات فارسی بخصوص شعر فارسی، خدمت زیادی به صلح کرده است. هیچ زبانی در دنیا وجود ندارد که مانند زبان فارسی، شاعر معرفی کرده باشد؛ شاعرانی چون فردوسی، حافظ، سعدی، مولانا، عطار، جامی و خیام.

مراسم آغاز فعالیت کمپین ملی صلح

وی با بیان اینکه ایران دارای گنجینه‌ای غنی از هنرمندان و نویسندگان است، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا مردم به دنبال جنگ نیستند و تنها تعداد معدودی جنگ طلب وجود دارند. همه مذاهب، مردم و هنرمندان طالب صلح هستند.

در این مراسم برای اولین بار موسیقی – ویدیوی «عشق و صلح» با آهنگسازی و خوانندگی امید حجت که به زبان انگلیسی ساخته شده است، پخش شد.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و مشاور وزیر ورزش و جوانان نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه مفهوم صلح در ضمیر همه ما نهفته است، اظهار امیدواری کرد که این حرکت تداوم داشته باشد و هر روز به جمعیت کمپین هنرمندان صلح افزوده شود.

در بخش پایانی مراسم آغاز به کار کمپین هنرمندان صلح، با حضور مهتاب کرامتی اولین تمبر صلح رونمایی شد. کرامتی در این بخش اظهار کرد: خوشحالم که همیشه در مسیر دوستانی قرار می‌گیرم که کارهایی در زمینه صلح فعالیت می‌کنند. کار سختی است ولی مطمئنم که دوستان قادر به انجام‌اش هستند. امیدوارم دیگر هنرمندان نیز به جمع ما بپیوندند.

مراسم آغاز فعالیت کمپین ملی صلح

این بازیگر سینما تأکید کرد: اینجا هستیم که حرکت بزرگی را شروع کنیم. ما باید تغییر را از خودمان شروع کنیم و باید در ابتدا خودمان مهربان باشیم.

لاله صدیق نیز طی سخنانی کوتاه به مسیر سخت پیش‌روی کمپین هنرمندان صلح اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که این مسیر با پشتکار طی شود و پیام صلح به جهانیان داده شود.

عکس دسته جمعی حاضران در مراسم نیز پایان دهنده این برنامه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین