کد خبر: ۳۲۰۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

سفینه فضایی چینی‌ها در راه کره ماه+تصاویر

براساس جدیدترین گزارش‌ها کشور چین سومین کشور دنیا خواهد بود که فضانورد به کره ماه در سالهای نه چندان دور ارسال خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : محققان چینی به تازگی اعلام کرده‌اند، در نظر دارند طی سالهای نه چندان دور یک سفینه فضایی با قابلیت فرود بر سطح تاریک کره ماه به نام Change4 را راه‌اندازی کنند.

گفتنی است، ماموریت این سفینه فضایی بنابر تخمین پژوهشگران تا قبل از سال 2020 آغاز خواهد شد.

چینی‌ها هم سفینه فضایی به کره ماه می‌فرستند + تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در صورتیکه اجرای ماموریت موفقیت آمیز باشد در گام بعدی پژوهشگران در نظر دارند یک تلسکوپ رادیویی برای استفاده ستاره شناسان جهت رصدهای سماوی در کره ماه تعبیه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هدف اولیه در ماموریت Change4 مطالعه در خصوص شرایط زمین شناسی کره ماه خواهد بود .



کارشناسان فضاشناسی اعتقاد دارند در نیمه تاریک کره ماه یک محیط الکترومغناطیسی بسیار قوی وجود دارد که آن را تبدیل به یک مکان ایده‌آل برای نصب و راه‌اندازی ابزارهای حساس و رادیوها با فرکانس پایین جهت ارتباطات راه دور در آینده خواهد کرد.

کارشناسان چینی می‌خواهند از این طریق به ایجاد ارتباط رادیویی بین کره ماه و سیاره زمین بپردازند.



دانشمندان چینی در طرح‌های پیشتازانه حتی در نظر دارند به استخراج فلزاتی چون اورانیوم ، تیتانیوم و سایر منابع از معادن کره ماه بپردازند و حتی به تولید برق خورشیدی در کره ماه از طریق نصب پنل های خورشیدی اقدام کنند.

در حال حاضر کشور چین تلاش دارد در سال 2017 یک سفینه فضایی غیر سرنشین دار به کره ماه بفرستد و حتی به نمونه برداری از خاک و سنگ موجود در سطح کره ماه بپردازد.

کارشناسان اعتقاد دارند در صورت موفقیت این طرح پس از ایالات متحده و روسیه کشور چین سومین کشور در دنیا است که به فناوری ارسال سفینه فضایی به کره ماه دست یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین