کد خبر: ۳۲۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

کلاهبرداری پزشک قلابی از بیماران و خالی کردن حساب آنها

از روز 27 خردادماه سال جاری وقتی ماجرای پرسه‌های مرموز یک تبهکار در نقش پزشک متخصص در مراکز بیمارستانی به کلانتری 107 فلسطین مخابره شد با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 6 تهران، تیمی از اداره 14 پلیس آگاهی تهران مأمور شدند تا به ردیابی‌های تخصصی دست بزنند.
آفتاب‌‌نیوز : در این مرحله مرد بیماری که در دام این شیاد افتاده بود از سوی کارآگاهان تحت تحقیق گرفته شد و گفت: من به خاطر بیماری ریوی شدید و جهت معالجه به تهران آمدم و قرار بود که در بیمارستان بستری شوم. ساعت 11 روز 27 خردادماه، در خیابان خردمند جنوبی یک مرد که خود را دکتر حسینی معرفی می‌کرد نزدم آمد و گفت که متخصص ریه است. سپس با بیان اینکه «شما قبلاً در بیمارستان، تحت معالجات من بودید» درحالی که من هیچ شناخت و سابقه‌ای را از وی در ذهن نداشتم، ادعا کرد: «چند روزی است یک داروی جدید وارد کشور شده که من این دارو را برای شما تهیه خواهم کرد». من نیز با اعتمادی که به حرف‌های این پزشک پیدا کرده بودم، عابربانک خود و رمز آن را جهت تهیه دارو به وی دادم. آن مرد از من خواست تا به کلینیک وی به نام «کلینیک صبا» که چند متری بالاتر از آنجا بود بروم تا وی نیز پس از تهیه دارو به آنجا بیاید اما هرچقدر به دنبال کلینیک گشتم، محلی به نام کلینیک صبا را پیدا نکردم. در همین زمان و از طریق پیامک بانکی متوجه شدم که 3 میلیون و 600 هزار تومان از حساب من برداشت شده است.»

کارآگاهان با راهنمایی‌های مرد بیمار اقدام به چهره‌نگاری از پزشک قلابی کرده و همزمان تصاویر مجرمان سابقه‌دار در شاخه کلاهبرداری را به وی نشان دادند اما هیچ ردی از مرد تبهکار به دست نیامد. همزمان با تجسس‌های پلیسی، کلاهبرداری مشابهی رخ داد که در آن مردی در نقش دکتر حسینی اقدام به کلاهبرداری از یک بیمار در یکی از مراکز درمانی واقع در منطقه نظام‌آباد کرده بود. زن بیمار که در دام مرد شیاد افتاده بود در تحقیقات گفت: مردی به بهانه خرید قرص اقدام به گرفتن عابربانک وی کرده و در ادامه 6 میلیون تومان از حساب من برداشت کرد.

به گزارش ایران، کارآگاهان که با کلاهبرداری‌های مشابه دیگری مواجه شده بودند دریافتند که مرد شیاد با پرسه‌زنی در مراکز درمانی تهران و شناسایی مشخصات و نوع بیماری طعمه‌هایش که برای درمان از سایر شهرهای کشور به پایتخت آمده‌اند، به آنان مراجعه و با انجام اقدامات فریبکارانه و با معرفی خود به عنوان پزشک معالج بیمار و وعده امکان تهیه آخرین داروی ویژه درمان بیماری برای آنان، اعتماد طعمه‌هایش را جلب کرده و پس از گرفتن عابربانک از آنها اقدام به برداشت پول از حساب‌‌های آنها در قالب خرید سکه و طلا کرده است. کارآگاهان که به دنبال سرنخی از پزشک قلابی بودند به بازبینی دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها پرداخته و چهره این شیاد را در زمان خرید طلا و سکه شکار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین