کد خبر: ۳۲۰۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

شهریه‌های جدید مهدها از اول مهر

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی از افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: شهریه های جدید از اول مهر در سراسر کشور اجرایی می شود.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی از افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: شهریه های جدید از اول مهر در سراسر کشور اجرایی می شود.

آرزو ذکایی در گفت‌وگو با مهر گفت: شهریه های امسال مهدهای کودک براساس تورم منتهی بر اردیبهشت ماه در کمیته های استانی تعیین و ابلاغ شده است که البته شهریه های اعلام شده کمتر از نرخ تورم (۱۵.۵ درصدی) یعنی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و بطور میانگین ۱۴ و سقف ۱۵ درصد تصویب شد.

به گفته وی، استان ها نیز با توجه به وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان خود نرخ ها را اعلام کردند بطوریکه شهریه در استان های مختلف متفاوت است و در برخی از استان ها نیز با بیش از ۱۰ درصد افزایش شهریه موافقت نکردند.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی تاکید کرد: میزان شهریه ها براساس سن کودکان و ارائه خدمات به آنها متفاوت است و به سه گروه شیرخوار، نوپا و نوباوه تقسیم می شود که در این میان شهریه شیرخوارها بدلیل امکانات و تجهیزات خاص بیش از سایر گروههای سنی کودکان در مهدهای کودک است.

ذکایی در مورد رابطه ستاره دار بودن مهدهای کودک و افزایش شهریه نیز گفت: مهدهای کودک براساس درجه و رتبه و ستاره ای که دریافت کرده اند شهریه اضافه بر نرخ پایه اعلام شده دریافت می کنند بطوریکه مهدهای یک ستاره ۱۰ درصد ، دو ستاره ۲۰ درصد و سه ستاره ۳۰ درصد شهریه پایه را به آن اضافه می کنند.

وی همچنین کلاس های فوق برنامه در مهدها اشاره کرد و اظهار داشت: هر مهد تمام وقت که ازساعت ۷.۳۰ تا ۱۵.۳۰ فعالیت می کند می تواند با استفاده از مربیان دارای کارت مهارت و مربیگری حداکثر سه فعالیت فوق برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری داشته باشد که برای این برنامه ها نیز حداکثر ۵ درصد شهریه کل را دریافت کند که البته این کلاسها برای والدین کاملا اختیاری است.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی در مورد مهدهای کودک استان تهران نیز گفت: استان تهران به شمیرانات با افزایش شهریه ۱۴ درصدی، مناطق ۲ تا ۸ و ۲۲ با افزایش شهریه ۱۴ درصدی ،مناطق ۹ تا ۱۴ نیز با افزایش ۱۴ درصدی، مناطق ۱۵ تا ۲۰ هم ۱۴ درصد افزایش و همچنین سایر شهرستانهای تهران که شهر ری نیز جزء آن است با افزایش ۱۰ درصدی ، تقسیم بندی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین