کد خبر: ۳۲۱۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

رئیس‌جمهور چین در آمریکا: از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌کنیم

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین گفته است که کشورش از سرمایه‌گذاری خارجی در چین حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آقای شی که به آمریکا سفر کرده است، در شهر سیاتل در باره اصلاحات و شرایط اقتصادی و اتهام حملات سایبری که متوجه کشورش است، سخن گفت. این اولین سفر رسمی آقای شی در مقام رئیس جمهوری چین به آمریکا است.

رئیس‌جمهوری چین گفت که اصلاحات اقتصادی حزب کمونیست چین به مردم کشورش این امکان را می‌دهد تا زندگی بهتری داشته باشند. آقای شی به رهبران شرکت‌های تجاری آمریکا اطمینان خاطر داد که با سرمایه‌گذاران خارجی در چین با عدالت رفتار خواهد شد.

شی جین‌پینگ سه روز در سیاتل خواهد بود و سپس برای گفت‌و‌گو با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به واشنگتن، پایتخت این کشور می‌رود.

آقای شی در سخنان خود گفت کشورش نرخ پول خود را برای تقویت صادرات دستکاری نخواهد کرد.
رئیس‌جمهوری چین ادعاهای مطرح شده مبنی بر دست داشتن کشورش در هک شبکه‌های کامپیوتری آمریکا را رد کرد اما گفت با آمریکا در این زمینه همکاری خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی از مدت‌ها پیش می‌گویند چین در حال جاسوسی سایبری از آمریکا است و هکرهای این کشور، به اهداف آمریکایی بارها حمله کرده‌اند.

اتهام حملات سایبری و سیاست دولت چین در قبال تعیین نرخ برابری یوان بر روابط میان دو کشور سایه انداخته است.

بانک مرکزی چین اخیرا چندین بار، نرخ برابری پول ملی این کشور را کاهش داد.

این اقدام بانک مرکزی چین به دنبال کاهش شدید صادرات این کشور صورت گرفت و هدف از آن، کاهش بهای اقلام صادراتی چین در خارج و در نتیجه، افزایش صادرات است.

به گزارش بی بی سی، ضعف یوان باعث بروز تنش‌ میان چین و شرکای تجاری این کشور از جمله آمریکا شده است. آمریکا از دولت چین خواسته است تا اجازه دهد بازار ارز نرخ یوان را تعیین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین