کد خبر: ۳۲۱۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
اعلام اسامی سازمان‌های مرتبط با زمین‌خواری

انتقاد از عدم برخورد با زمین‌خواران/زمین‌خواری در کدام استان بیشتر است؟/چرا اسامی متخلفان زمین‌خواری اعلام نمی‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر برخورد با متخلفان زمین خواری، گفت: استان تهران بیشترین آمار زمین خواری را به خود اختصاص داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی افضلی‌فرد در توضیح ارجاع پرونده‌های زمین خواری به دستگاه‌های درگیر زمین‌خواری، گفت: وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی با موضوع زمین‌خواری درگیر هستند.

نماینده اردبیل، نمین، نیر وسرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون اصل نود مجلس پرونده برخی افراد که در زمینه زمین خواری مرتکب تخلف شده بودند به همراه مستندات جمع بندی شده، برای مسئولان مربوطه فرستاده ولی متاسفانه برخوردی با آنها صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه اسامی متخلفان زمین‌خواری را نمی‌توانیم اعلام کنیم، افزود: پرونده‌ها باید مسیر خود را طی کنند؛ در این زمینه لازم است هرچه سریعتر برخورد صورت بگیرد، در واقع اگر برخورد انجام نشود پرونده‌ها به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

افضلی‌فرد یادآور شد: بیشترین زمین خواری مربوط به استان تهران است، چراکه زمین‌های تهران ارزش افزوده بالایی دارد از این جهت مشتریان بسیاری دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره مسئولیت افراد متخلف در دستگاه‌ها که اقدام به زمین‌خواری کرده‌اند، گفت: مسئولیت این افراد بالا نیاز نیست، واقعیت آن است که مسئولان رده بالایی که با متخلفان زمین خواری برخورد نمی کنند خود مقصر هستند، در واقع زمانی که طبق مستندات متخلفان از سمت‌های خود عزل نمی‌شوند، زمین‌خواران برای انجام اقدامات غیرقانونی ترغیب می شوند.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین