کد خبر: ۳۲۱۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲

مسئول داعشی فروش دختران و زنان ایزدی کشته شد

منابع امنیتی عراق روز چهارشنبه از هلاکت سرکرده ارشد داعش که مسوول فروش و توزیع دختران و زنان ایزدی در استان نینوh در شمال غرب عراق بود، خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک منبع عراقی اعلام کرد: هواپیماهای جنگی ارتش عراق امروز موفق شدند منزل یکی از بارزترین سرکرده های داعش در شهر «تلعفر» را به شدت بمباران کنند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وی که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: در جریان این حمله، «ابو بکر الترکمانی» سرکرده داعش که مسوول فروش و توزیع دختران و زنان ایزدی در شهر تلعفر بود به هلاکت رسید و منزلش به طور کامل منهدم شد.

فرماندهی عملیات مشترک در عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیماهای ارتش این کشور موفق شدند سه تن از سرکرده های ارشد داعش را از جمله «یاسر الجمیلی» مسوول وارد کردن خودروی های بمبگذاری شده به بغداد پایتخت، به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزاش، تروریست های تندروی داعش ماه هاست که مناطق گسترده ای از عراق از جمله منطقه سنجار (124 کیلومتری غرب موصل) که اغلب اهالی آن ایزیدی هستند را به اشغال خود در آورده است. داعشی ها دختران و زنان ایزیدی را ربوده و اقدام به فروش و توزیع آنها در میان تروریست ها در عراق و سوریه می کنند.

**دفع حمله انتحاری به ایست بازرسی در بعقوبه

به گزارش پایگاه خبری المسله، فرماندهی عملیات دجله روز چهارشنبه از دفع حمله انتحاری تروریست ها به یک ایست پست و بازرسی مشترک در شرق بعقوبه خبر داد.

سرلشگر «عبد الامیر الزیدی» فرمانده عملیات دجله، در اظهاراتی گفت: نیروهای امنیتی مشترک موفق شدند حمله انتحاری تروریست ها را با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده به ایست پست و بازرسی در اطراف شهرستان «بلدوز» (30 کیلومتری شرق بعقوبه) دفع کنند.

وی افزود: در جریان این مقابله، عامل انتحاری به هلاکت رسید و خودروی بمب گذاری شده آنها به طور کامل منهدم شد.

این مقام عراقی همچنین ضمن قدرانی از نیروهای عراقی برای دفع این حمله تروریستی و رعایت جانب احتیاط، افزود: نیروهای عراقی موفق شدند یک خودروی بمب گذاری شده دیگر را نیز پیشتر منهدم کردند که آسیبی به کسی وارد نشد.

**کشته شدن 3 افسر عراقی در غرب موصل
به گزارش پایگاه خبری المعلومه، یک مقام امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که جنایت کاران داعشی 3 افسر ارتش عراق را در زندان بادوش واقع در غرب موصل اعدام کردند.

به گفته این مقام امنیتی که نامش ذکر نشده است، تروریست های داعش 3 افسر بلند پایه یگان دوم ارتش عراق را هفته گذشته از جلوی منازل شان در جنوب موصل ربودند. 

وی افزود: داعشی ها این 3 مقام امنیتی عراق را در زندان بادوش به ضرب گلوله اعدام کردند و بدون آنکه اجساد آنها را به پزشکی قانونی تحویل دهند، آنها را در منطقه ای بی آب و علف رها کردند.

**هلاکت 28 عنصر گروه تروریستی داعش در استان الانبار

پلیس فدرال عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که 28 عنصر گروه تروریستی داعش در استان الانبار به هلاکت رسیدند.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، یک منبع پلیس فدرال عراق گفت که یگان موشکی پلیس فدرال این کشور طی حمله هوایی به پنج موضع گروه تروریستی و تکفیری داعش در منطقه حصیبه واقع در شرق رمادی، 12 عنصر این گروه ترورستی را به هلاکت رساند.

این منبع عراقی افزود: در جریان این حملات مواضع داعشی ها بطور کامل متلاشی شد و موشک های آنها منهدم گردید.

وی گفت: در حملات هوایی نیروهای ائتلاف به مواضع گروه تروریستی و تکفیری داعش در غرب شهرستان حدیثه واقع در 170 کیلومتری غرب بغداد نیز 16 عنصر این گروه تروریستی به هلاکت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین