کد خبر: ۳۲۱۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶

ایران‌ایر آماده انجام پروازهای فوق‌العاده به عربستان است

آفتاب‌‌نیوز : فرهاد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جلسه ستاد بحران وزارت امور خارجه درباره اتفاقات امروز منا لحظاتی پیش به پایان رسید و اینجانب هم به دعوت معاون وزیر خارجه در این جلسه حضور داشتم.

‌وی افزود: در این جلسه‌ اعلام کردم که‌ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آماده انجام پرواز فوق‌العاده برای انتقال مجروحان حادثه با ویلچر یا تخت‌خواب و یا اجساد جانباختگان، است.

‌پرورش بیان کرد: در این جلسه همچنین اعلام کردیم که آماده انجام پروازهای فوق‌العاده اعزام پزشک، امدادرسانی و انتقال دارو به عربستان هستیم.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: البته برقراری پرواز فوق‌العاده منوط به صدور مجوز از سوی طرف مقابل است که مشکلی در این‌باره نداریم.

وی گفت: مقرر شد ستاد بحران وزارت امور خارجه ضمن هماهنگی با سازمان حج و زیارت در صورت لزوم نسبت به برقراری پرواز فوق‌العاده درخواست دهد.

مدیرعامل ایران‌ایر اظهار داشت:‌ قطعاً در صورت لزوم طی هماهنگی با سازمان حج و زیارت، پروازهای فوق‌العاده عملیاتی می‌شود و همه زیرساخت‌های لازم در اینباره وجود دارد.

پرورش با بیان اینکه به نظر می‌رسد شناسایی اجساد و مجروحان منا تا روز آینده هم ادامه داشته باشد، گفت: واحد عملیاتی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر آماده خدمت‌رسانی است ضمن آنکه واحد پزشکی هوایی هما نیز در آماده‌باش است تا در صورت لزوم وارد عرصه شود.

مدیرعامل ایران‌ایر اظهارداشت: در حادثه اخیر سقوط جرثقیل در مکه نیز انتقال مجروحان توسط ایران‌ایر انجام شد و تیم پزشکی هما در انتقال مجروحان به تیم پزشکی سازمان هلال‌احمر کمک کرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه امرو منا، اظهار داشت: البته قبل از برگزاری جلسه امروز وزارت امور خارجه، آمادگی خود را برای برقراری پرواز به سازمان حج و زیارت اعلام کرده بودیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین