کد خبر: ۳۲۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

علم الهدی:کوتاهی سعودی ها عمدی است/جرثقیل واژگون شده متعلق به پسر شاه عربستان بود

امام جمعه مشهد گفت: قصور و کوتاهی رژیم آل سعود در مدیریت حج، قصور طبیعی نیست بلکه عمدی و ارادی است.
آفتاب‌‌نیوز : آیت الله احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: بی کفایتی شیطانی رژیم آل سعود، عید قربان دیروز امت اسلام را تبدیل به عزا کرد.
وی اظهار کرد: عناصر ناپاک آل سعود به عنوان عناصر بی کفایت، از سوی استکبار جهانی برای انجام این جنایات گزینش شده اند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی رژیم آل سعود را با هدف براندازی مناسک حج به این سرزمین مسلط کرده است.
به گفته وی یکی از جاسوسان انگلیس در خاطرات خود می نویسد، کعبه و حج باید براندازی شود و حج به عنوان کنگره اسلامی در دنیا نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بی کفایتی آل سعود تنها در مراسم حج امسال روی نداده است، افزود: آتش سوزی چادرهای حجاج و کشتار چهار هزار نفر در سال 1945، کشته شدن 1426 نفر از حجاج بر اثر ازدحام جمعیت در سال 1990، مرگ 270 نفر از حجاج بر اثر سقوط از پل جمرات در سال 1992 از دیگر جنایات این رژیم منحوس است.
آیت الله علم الهدی گفت: کشته شدن 340 حاجی در سال 1997 و 118 نفر در سال 1998، مرگ 224 نفر از حجاج در سال 2004 و همچنین کشتار 345 نفر از حجاج در سال 2006 و کشته شدن 70 زائر آسیایی بر اثر فرو ریختن یک هتل در همین سال، از جنایات دیگر رژیم سعودی در این زمینه به شمار می رود.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: جنایات آل سعود در مراسم حج امسال از حادثه جرثقیل شروع شد که بدنبال آن افزون بر صد نفر از حجاج کشورهای اسلامی جان باختند و پس از آن فاجعه منا در عید قربان رخ داد که کشته ها به بیش از 1500 نفر افزایش یافت.
به گفته وی جرثقیل واژگون شده مربوط به شرکتی متعلق به پسر پادشاه عربستان است و اصلا طوفانی در کار نبوده و هدف آن کشتار حجاح بوده، چرا که پیچ و مهره های این جرثقیل برای سقوط باز بوده است.
وی با اشاره به عمق جنایات رژیم خائن سعودی در حادثه روز عید قربان گفت: مقامات ایرانی پس از این حادثه درخواست حضور گروه های درمانی را برای امدادرسانی داشتند که عوامل سعودی اجازه ندادند تیم امدادی ما وارد شود که اگر اجازه داده می شد، بسیاری از قربانیان نجات می یافتند.
امام جمعه مشهد افزود: جنایات آل سعود تمامی ندارد زیرا علت اصلی فاجعه رخ داده در روز عید قربان آنگونه که روزنامه های عربستان نوشته اند، حضور پسر پادشاه عربستان با افزون بر 350 نیروی نظامی و امنیتی و تلاقی آن با حجاجی بوده است که از جمرات برمی گشتند.
وی با بیان اینکه اقدام رژیم آل سعود در حد قرون وسطایی بی نظیر است گفت: حکام مستبد دیکتاتور قرون وسطی رعیت را قربانی می کردند.
به گفته وی این در حالی است که رژیم آل سعود برای فرافکنی به هر کذب و دروغی متوسل شده و عامل حادثه را حجاح ایرانی دانسته و مدعی شده است بدنبال سردادن شعار از سوی آنها بین زائران درگیری شده و زائران به جان به هم افتاده اند.
آیت الله علم الهدی افزود: دستور گردن زدن عاملان این حادثه نیز از فرافکنی های دیگر رژیم آل سعودی است، در حالیکه اولین کسی که باید گردن زده شود پسر پادشاه عربستان می باشد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: از سوی دیگر دیروز جنگنده های عربستان با بمباران صنعا مردم یمن را به خاک و خون کشیدند و جنایات آنان حد ندارد.
وی با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد این جنایات گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب نفوذ سیاسی از نفود اقتصادی خطرناک تر است و آمریکا و انگلیس با نفوذ خود این همه جنایات را در سرزمین های اسلامی مرتکب شده اند.
وی افزود: این در حالی است که به تازگی عربستان به عنوان رییس حقوق بشر در سازمان ملل انتخاب شده و وقتی رییس حقوق بشر عربستان سعودی باشد، حقوق بشر افسانه ای بیش نیست.
وی اظهار کرد: روسیاهی عوامل ناپاک آمریکایی و حکومت آل سعود در جنایات گسترده شان امروز برای همگان در جهان روشن است.
وی با اشاره به سه روز عزای عمومی در کشور به خاطر جان باختن حجاج ایرانی از مسوولان خواست در این سه روز شهر مشهد را سیاه پوش کنند و مردم لباس سپاه بپوشند زیرا رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام زمان (عج) اعلام عزا کرده اند و حضرت ولی عصر (عج) عزادار شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین