کد خبر: ۳۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۳

تبادل تهديد ميان ايران و اسرائيل

آفتاب‌‌نیوز : اظهارات وی که در جمع خبرنگاران در استان سيستان و بلوچستان در جنوب شرق ايران صورت گرفت در واقع واکنشی بود به برخی مقامهای اسرائيلی که طی روزهای گذشته تهديدهای خود در مورد احتمال بمباران تأسيسات نظامی ايران را افزايش داده اند. 

يک روز پيشتر، خالد مشعل رئيس دفتر سياسی گروه فلسطينی حماس نيز طی نشستی خبری در تهران اعلام کرده بود که اگر اسرائيل به ايران حمله کند، حماس حملات خود عليه اسرائيليها را گسترش و افزايش خواهد داد.

حماس عمده ترين گروه مسلح فلسطينی است که با سياست تشکيلات خودگردان فلسطينی در صلح با اسرائيل مخالفت می ورزد و مبارزه ای مسلحانه عليه اسرائيل را دنبال می کند.

تبادل تهديد ميان ايران و اسرائيل در شرايطی صورت می گيرد که اظهارات اخير رئيس جمهور ايران عليه موجوديت اسرائيل موضعگيری طرفين عليه يکديگر را به نقطه اوج تازه ای رسانده و موج محکوميتهای دولتها و نهادهای متعدد بين المللی را عليه ايران برانگيخته است.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران طی سه سخنرانی جداگانه در چند هفته گذشته خواهان محو اسرائيل از نقشه جهان شده و واقعه کشتار يهوديان در زمان جنگ جهانی دوم را انکار کرده و افسانه خوانده است.

او همچنين خطاب به دولتهای غربی اعلام کرده که اگر به دليل آنچه کشتار يهوديان می دانند احساس گناه و مسئوليت می کنند، دولت يهود را به جای سرزمين فلسطين در اروپا يا آمريکا تشکيل دهند و او حاضر است در انتقال يهوديان به آنان کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین