کد خبر: ۳۲۱۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
استاندار خراسان رضوی:

پیکر جان‌باختگان حادثه منا دوشنبه به تهران و استان‌ها منتقل می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پیکرهای جان باختگان حادثه منا روز دوشنبه ششم مهرماه پس از انتقال به تهران به سایر استان‌های کشور منتقل خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا رشیدیان در نشست ستاد استقبال و تشییع جانباختگان حادثه مصیبت بار منا استان اظهار کرد: حجاج جان‌باخته این استان مربوط به شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و تایباد است.

وی عنوان کرد: تعداد مفقودین اهل خراسان رضوی در این حادثه نیز از 100 نفر به 67 نفر کاهش یافته است که امیدواریم به زودی خبر سلامتی آنها را دریافت کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسوولین عربستانی با بستن مسیرها از حضور گروه‌های درمانی کشورهای اسلامی نظیر جمهوری اسلامی ایران برای امداد رسانی به حادثه دیدگان منا ممانعت کردند که این امر باعث شد کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان به موقع انجام نشده و انتقال قربانیان حادثه نیز تا غروب آن روز به طول انجامد.

رشیدیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال جان باختگان حادثه منا به استان‌های ذیربط و امداد رسانی به مصدومان و مجروحان این حادثه اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پیکرهای جان باختگان روز دوشنبه ششم مهر ماه پس از انتقال به تهران به سایر استان‌های کشور منتقل خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون هیاتی از سوی شورای امنیت ملی به سرپرستی وزارت امور خارجه تلاش می‌کند پیکرهای جان باختگان را هر چه زودتر به کشور انتقال دهد.

رشیدیان ادامه داد: مراسم تشییع پیکرهای حجاج جان باخته خراسان رضوی نیز پس از انتقال به مشهد از میدان شهدای این شهر به سوی حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و بعد از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به شهرستان‌های مربوطه انتقال خواهند یافت.

وی خاطر‌نشان کرد: در این راستا ستادهایی برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین در شهرستان‌های این استان تشکیل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های مربوطه نیز ضمن دیدار با خانواده جان باختگان و عرض تسلیت، پیام رهبر معظم انقلاب را به عنوان سند و برای تسکین آلام بازماندگان به آنان ابلاغ خواهند کرد.

به گفته وی، اطلاع رسانی در زمینه تعداد جان باختگان و مفقودین حادثه منا در سایت حج و زیارت کشور به صورت آنلاین انجام می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: بی کفایتی و سهل انگاری دولتمردان سعودی و خطای بزرگ آنان در مدیریت مراسم حج با مسدود کردن یکی از مسیرها موجب ازدحام جمعیت و بروز این فاجعه انسانی شد.

وی گفت: برخی از منابع تعداد جان باختگان حادثه منا را یک هزار و 500 تا دو هزار نفر پیش بینی کرده اند.

رشیدیان اظهار کرد: سوء مدیریت در مراسم حج امسال و سپردن امور به دست افراد جوان که ظرفیت و توانایی مدیریت را نداشتند، این حادثه را رقم زد.

رشیدیان همچنین نسبت به سوء استفاده برخی جریانات از طریق اخبار جهت دار و کذب ضد عربی هشدار داد و گفت: حرکت های احساسی به نفع کشور نیست و فاجعه رخ داده نباید باعث تهدید منافع ملی گردد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تمام زائران حرم مطهر رضوی که از داخل کشور و یا کشورهای عربی وارد مشهد مقدس می شوند، ولی نعمت ما هستند و خدمت کردن به آنها افتخار بزرگی است، چرا که حساب آنان از حساب یک مشت افراد معلوم الحال، وابسته و آلوده جداست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین