کد خبر: ۳۲۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

صالحی: قدم های خوبی در همکاری با آژانس برداشته ایم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: همکاری این سازمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب منافع حاکمیت و منافع ملی است و خوشبختانه قدم های خوبی در این چارچوب برداشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : علی اکبر صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره انتقادات و حاشیه های ایجاد شده برای سفر اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: 22 تیرماه با یوکیا آمانو تفاهم نامه ای را در وین امضا کردیم.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه دارای ضمیمه ای بود که در واقع یک نقشه راه محسوب می شد و این ضمیمه نیز مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: براساس تفاهم نامه ها و نقشه راه در سفر اخیری که به وین برای کنفرانس عمومی رفته بودم از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران دعوت کردم.

صالحی تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی براساس تفاهم نامه عمل کرده و تمامی خطوط قرمز، ملاحظات جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی در آن رعایت شده است.

وی ادامه داد: اما موضوعاتی است که ما خیلی نمی توانیم آن را باز کنیم و خیلی به مصلحت نمی بینیم چون ممکن است موجب ایجاد تشویش خاطر در اذهان عمومی آن طرف شود و مشکلاتی را بیافریند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئن باشید ما آنچه انجام دادیم در چارچوب حاکمیت ملی و منابع ملی بوده و خوشبختانه قدم های خوبی نیز برداشته شده است که امیدواریم تا انتهای سال میلادی امسال این پرونده به یک صورتی بسته شود.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی 29 شهریورماه برای سفری یک روزه به تهران سفر کرد که در این سفر دیدارهایی با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و اعضای کمیسیون برجام مجلس داشت.

آمانو همچنین در حاشیه این سفر از سایت پارچین بازدیدی تشریفاتی انجام داد. در این بازدید آن بخش هایی از سایت و مناطق نزدیک به سد، جاده ای که در نتیجه سیلاب های گذشته نشست کرده است و همچنین ماشین آلاتی که در آنجا نصب شده و چنین وانمود شده بود که ایران در حال انجام تغییراتی در آن است، مورد بازدید قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین