کد خبر: ۳۲۱۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴

کاسترو: تحریم های آمریکا مانع اصلی رشد کوباست

«رائول کاسترو» رییس جمهوری کوبا روز شنبه تحریم های آمریکا علیه کشورش را مانع اصلی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی کوبا توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاسترو در اجلاس توسعه پایدار این سازمان با اشاره به قطعنامه سازمان ملل متحد در باره لزوم لغو این تحریم ها، گفت: 188 کشور عضو سازمان ملل متحد ضمن مخالفت با سیاست های تحریمی آمریکا، درخواست لغو آن را کرده اند.

سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای خواستار پایان تحریم های چند ده ساله آمریکا علیه کوبا شده است.

مقامات دولتی کوبا 28 شهریور نیز اعلام کردند که رائول کاسترو رئیس جمهوری این کشور در تماس تلفنی با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود بر منافع لغو دائم تحریم های کوبا توسط آمریکا برای هر دو کشور تاکید کرده است.

دولت کوبا در بیانیه ای که جمعه شب منتشر کرد، افزود: کاسترو در این مکالمه بر اراده کوبا برای پیشرفت در روابط با آمریکا بر اساس احترام و برابری نیز اصرار ورزید.

کاسترو 28 سپتامبر (6 مهر)، برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

منابع کوبایی همچنین اشاره کردند، دو رهبر در این گفت وگوی تلفنی مسائلی چون گام های برداشته شده از زمان دیدارشان در پاناما برای برقراری روابط دیپلماتیک، بازگشایی سفارتخانه های دو کشور و برنامه آتی خود را در جهت عادی سازی روابط دوجانبه، بررسی کرده اند.

آمریکا از 54 سال پیش تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی علیه کوبا اعمال کرده است، اما دولت اوباما روز جمعه از تصویب مقررات جدید برای انعطاف تجاری، سفر و سرمایه گذاری در کوبا خبر داد که به شرکت های خاص آمریکایی اجازه می دهد برای اولین بار پس از چندین دهه به افتتاح دفترهای نمایندگی و شعبه های خود در کوبا بپردازند.

واشنگتن همچنین اعلام کرد: اقداماتی برای حذف محدودیت حواله پول به کوبا صورت گرفته است.
تنها کنگره آمریکا این قدرت را دارد که تحریم ها را لغو کند و این امر دشوار است، زیرا اکثریت جمهوری خواه در این نهاد، با این اقدام مخالفت می کنند.

کوبا و آمریکا روابط دیپلماتیک خود را به طور رسمی از 20 ژوییه 2015 (29 تیر 1394)، هنگامی که هاوانا سفارت خود را در واشنگتن بازگشایی کرد ، آغاز کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین