کد خبر: ۳۲۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

زوکربرگ به آوارگان اردوگاه‌های اروپا اینترنت رایگان ارائه می‌دهد

هنوز مشخص نیست مارک زوکربرگ 31 ساله چطور می‌خواهد صدها هزار آواره را که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند به اینترنت و فیس بوک وصل کند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک در نشست بخش خصوصی سازمان ملل اعلام کرد، به تمامی آوارگان سوری کمک خواهد کرد تا به اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، مارک زوکربرگ، رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک در سخنرانی خود به تحقیقاتی اشاره کرد که مدعی است از هر 10 تنی که به اینترنت دسترسی دارند، یک نفر از فقر نجات می‌یابد.

وی گفت: اینترنت چیزی بیشتر از یک شبکه است. اینترنت راهبر اصلی پیشرفت‌های اجتماعی واقتصادی زمان ماست. یک لایک (Like) یا یک پیام جلوی تانک یا گلوله را نمی‌گیرد اما هنگامی که مردم به اینترنت وصل شدند، این فرصت را داریم تا یک جامعه جهانی مشترک با درک متقابل ایجاد کنیم.

اما هنوز مشخص نیست مارک زوکربرگ 31 ساله چطور می‌خواهد صدها هزار آواره را که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند به اینترنت و فیس بوک وصل کند.

براساس آمارها چهار میلیون سوری از سال 2011 میلادی از سوریه فرار کرده‌اند، حدود 80 هزار تن از آن‌ها در اردوگاه آوارگان "زعتری" در شمال اردن زندگی می‌کنند.

فیس بوک و گوگل در تلاش متمرکزی برای ساخت ماهواره‌ها ودیگر فضاپیماهای بیشتر که می‌توانند سرویس‌های اینترنتی را در اختیار شهرها و روستاهای دور افتاده نیز قرار دهند با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

روز جمعه زوکربرگ و بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت رهبری یک هیات قدرتمند را که هدفش ایجاد امکان دسترسی به اینترنت برای تمام افراد کره زمین تا سال 2020 میلادی است، به عهده گرفتند. این اقدام بخشی از تلاش سازمان ملل برای از بین بردن فقر شدید تا سال 2030 میلادی است.

زوکربرگ که همیشه می‌گوید هدف کمپانی‌اش برقراری ارتباط میان تمامی افراد کره زمین است، در این سخنرانی گفت: برقرار ارتباط جهانی یکی از چالش‌های اساسی نسل ماست.

وی پیش از این سخنرانی صفحه فیس بوک خود را با این پیام به روز رسانی کرد: با دادن امکان دسترسی به ابزار، اطلاعات و فرصت‌های اینترنت به مردم می‌توانیم صدا وقدرت افرادی باشیم که صدایشان به گوش جهانیان نمی‌رسد و قدرتی هم ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین