کد خبر: ۳۲۱۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

رییس جمهور در گفت‌وگو با سی ان ان:گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در خصوص سوریه نداریم

رییس جمهور کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد: باید تلاش کرد تا گذشته جبران شود و آینده ساخته شود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در خصوص سوریه نداریم، اما از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل به شکل غیر مستقیم تبادل نظر داریم.

وی تاکید کرد: اگر تعهد جدی در اجرای توافقات هسته ای و لغو کامل تحریم ها ببینیم، شاید امکان گفت‌گو در سایر مسائل هم فراهم شود.

روحانی یادآورشد:اولویت در سوریه تقویت حکومت مرکزی برای پایان دادن به تروریسم و خونریزی، بازگشت آوارگان و اصلاحات سیاسی است.

ریییس جمهور کشوورمان همچنین گفت :ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا، نظیر مداخلات سیاسی و حتی نظامی طبیعی و منطقی است.اما خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست و سازنده و مبتنی بر احترام متقابل تنش ها کاهش یابد.فاصله بین آمریکا زیاد است و مسایل زیادی باید جبران شود. مهم این است که نگرش و رفتار عوض شود.ملت ایران نمی خواهند در گذشته بمانند اما نمی پسندند که گذشته ادامه یابد.

وی در باره فاجعه منا نیز تاکید کرد: ظاهرا عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد.در خصوص حوادث اخیر در مسجدالحرام و منا و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا و از جمله هموطنان ما از نظر حقوقی و سیاسی باید پاسخگو باشد. و ما حقوق زائرانمان را پیگیری خواهیم کرد.

مشروح این مصاحبه متعاقبا منتشر می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
0
باشه ، قبوله، انگار حالا گفتگو بشه مثلا" چه میشه، در این دوره زمونه واقعا" اینگونه دست به عصا بودن جای بسی تعجب و شگفتی داره، تا کی؟، خدا میدونه، حداقل بهتره از لفظ "گفتگو" استفاده نشه، مثلا" عنوان بشه "بررسیها یا نشستهای دوجانبه ای نداریم یا نداشته ایم".
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین