کد خبر: ۳۲۱۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

پیام لاریجانی به روسای مجالس کشورهای اسلامی درباره فاجعه منا

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی ایران تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای ریشه یابی علت فاجعه منا ضروری می داند.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی لاریجانی در پیامی به روسای مجالس کشورهای اسلامی، وقوع فاجعه مصیبت بار منا و جان باختن جمع زیادی از مسلمانان جهان را تسلیت گفت.

لاریجانی در این پیام آورده است: فاجعه مصیب بار «منا» که منجر به جان باختن و مصدوم شدن جمع زیادی از مومنان میهمان خداوند رحمان از کشورهای گوناگون شد و نیز حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام موجی از غم و اندوه در جهان اسلام گسترانید،عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد و این در حالی است که خداوند مکه را بلد امن خود قرار داده است.

این پیام می افزاید: بی تردید مسئولیت این مصیبت عظیم و حوادث دیگر در مراسم حج به عهده دولت پادشاهی عربستان سعودی بوده و مسئولان این کشور باید در مقابل افکار عمومی و ماتم زده مسلمانان جهان، به دور از هرگونه فرافکنی، پاسخگو باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پیام خود آورده است: مجلس شورای اسلامی ایران ضمن ابراز تسلیت به مسلمانان جهان و اظهار همدردی با خانواده های جانباختگان، از مجالس کشورهای اسلامی می خواهد، با عنایت به عظمت حادثه مزبور و حوادث مشابه در سال های گذشته در زمان برگزاری مناسک حج، برای عدم تکرار اینگونه حوادث دردناک در سال های آتی و در راستای برگزاری شایسته و بایسته این کنگره عظیم سالانه مسلمانان، تدبیری بیندیشند.

لاریجانی اضافه کرده است: مجلس شورای اسلامی ایران همچنین تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای ریشه یابی علت حادثه مذکور ضروری دانسته و آمادگی خود را برای حضور در این کمیته اعلام می دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در پایان بار دیگر این مصیبت عظیم را به مسلمانان جهان تسلیت گفته، برای جان باختگان غفران الهی و برای مصدومین شفای عاجل از خداوند متعال مسالت می کنم.

به گزارش ایرنا، فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.

در این حادثه دلخراش در مجموع بیش از دو هزار زائر جان خود را از دست دادند و به تایید منابع خبری بیش از این تعداد نیز مجروح شده اند.

براساس آمارهای پالایش شده، تاکنون 169 نفر در فاجعه منا کشته و 46 نفر مجروح بستری و 298 نفر مفقود هستند.
در مراسم حج تمتع امسال، 64 هزار زایر ایرانی راهی عربستان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین