کد خبر: ۳۲۱۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

واکنش وزیر خارجه عربستان به سخنان روحانی

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن تکرار ادعای پیشین خود علیه ایران، مدعی شد تهران عامل اصلی بحران سوریه است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «عادل الجبیر» وزیر حارجه عربستان در واکنش به اظهارات «دکتر حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در ادامه اظهارات خصمانه و بی اساس خود عنوان داشت که تهران دلیل اصلی فاجعه جاری در سوریه است.
 
این در حالی است که طبق اسناد و گزارش های  موجود عربستان یکی از حامیان اصلی تروریسم در سوریه است و مقامات سوری نیز بارها به این مسأله اشاره داشته اند.
 
الجبیر در ادامه اظهارات بی اساس خود انقلابیون یمن را کودتاچی خواند و گفت ایران باید دست از حمایت از آنان بردارد.
 
 وی بار دیگر ادعای خود را در سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج و در پاسخ به انتقادهای مقامات ایرانی از این بی کفایتی ها، تکرار کرد و مدعی شد ایران در حال استفاده سیاسی از حادثه منا است.
 
 رئیس جمهور ایران در اظهارات روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما آماده‌ایم که برای نابودی تروریسم و بسترسازی برای تحولات دموکراتیک در منطقه کمک کنیم و اجازه ندهیم اسلحه به ابزار تحول، بدل شود. ما همان‌گونه که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم آماده کمک به دموکراسی در سوریه و نیز یمن هستیم. ما از تداوم قدرت با رأی ملت و نه اسلحه حمایت می‌کنیم. ما از حکومت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت دفاع می‌کنیم.
 
وی همچنین تتاکید کرد: عراق، ‌سوریه و یمن، مدل‌های یکسانِ بحران‌آفرینی از طریق ترور، افراطی‌گری، خشونت، کشتار، تجاوز، و بی‌تفاوتی جامعه جهانی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین