کد خبر: ۳۲۱۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
تدوینگر فیلم «محمد رسول‌الله» مطرح کرد:

شانسی که فیلم مجیدی در اسکار دارد

تدوینگر ایتالیایی فیلم «محمد رسول الله(ص)» معتقد است: این فیلم می‌تواند برای دریافت اسکار شانس داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : روبرتو پرپینانی در گفت‌و گو با ایسنا درباره اینکه چقدر برای «محمد رسول الله(ص)» در اسکار شانس قائل است گفت: سیستم اسکار شوخی نیست و قوانین سخت خودش را دارد اما فکر می کنم که این فیلم شرایط این را داشته باشد که بتواند اسکار بگیرد.

این تدوینگر مطرح که در کارنامه‌اش همکاری با کارگردان‌های چون برناردو برتولوچی، برادران تاویانی، مارکو بلوکیو، میکلوش یانچو، ویم وندرس و کریستف زانوسی دیده می‌شود، درباره قابلیت‌های سینمای ایران برای همکاری‌های بین المللی در تولید فیلم با بیان اینکه این توانایی وجود دارد اظهار کرد: سینما یک چیز مشترک بین کشورها و همه اقوام و همه فرهنگهاست و چیزی که مردم را جذب می‌کند، همان سینماست. برای متحول کردن سینما باید این همکاری وجود داشته باشید. هر تغییر و انقلابی با تغییر بدست می آید.

پرپینانی که جمعه برای اولین بار فیلم «محمد رسول الله (ص)» را روی پرده در کنار مردم دیده است آن را افتخاری برای خود دانست و گفت: واقعا مردم جذب این فیلم شده بودند. خودم هم با اینکه فیلم را به فارسی دیدم جذب شدم و دوست داشتم لحظه دیدن فیلم فارسی صحبت کنم.

وی درباره آشنایی‌اش با زبان فارسی اظهار کرد: قبلا چیزهایی یاد گرفته بودم اما به یاد نمی‌آورم، فقط می‌توانم تکرار کنم.

این تدوینگر درباره مردم ایران و اینکه چه برداشتی از رقتار آنها طی روزهای حضورش داشته است گفت: نمی توانم نظری بدهم. فقط می‌توانم بمانم و مردم را بیشتر بفهمم و درک کنم.

پرپینانی که در جشنواره‌ی نوجوان همدان حاضر است، در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درباره شناختش از سینمای ایران قبل از فیلم «محمد» گفت: خیلی درباره سینمای ایران نمی‌دانستم فقط گاهی وقت‌ها فیلم‌هایی از ایران را می دیدم.

وی افزود: مجید مجیدی را هم نمی‌شناختم و از طریق یکی از دوستانم معرفی شدم و همکاری شروع شد.

این تدوینگر با بیان اینکه به همکاری در فیلم «محمد» افتخار می‌کند گفت: خیلی چیزها هم یاد گرفتم. در این فیلم حضرت محمد در هاله‌ای از نور قرار دارد و این یک تجربه خیلی جدیدی برایم بود.

وی ادامه داد: از دین و مذهب یاد گرفتم. چیزهایی که یاد گرفتم در هیچ فیلم دیگری نمی‌توانستم یاد بگیرم. غیر از آنکه درباره دین اسلام فهمیدم، مهمتر تصور اشتباهی است که مردم از دین اسلام دارند که احساس می‌کنم این فیلم آن را تغییر داده است.

پرپینانی با بیان اینکه الان دین اسلام را بهتر می‌فهمد گفت: قبلا چیزی نمی‌دانستم و مطالعه‌ای درباره اسلام نداشتم. برایم سخت بود بفهمم چه ارتباطی بین فرهنگ شرق و غرب وجود دارد. الان اگر یک خارجی این فیلم را ببیند می‌تواند دین اسلام را بهتر بفهمد و آن را درک کند.

این تدوینگر نسخه راف کات اولیه را 5 ساعت عنوان کرد و درباره همکاری‌اش با مجیدی هنگام تدوین گفت: هیچ وقت مجیدی دیکته نمی‌کرد که چه کار کنم .عادت دارم در همه فیلم‌ها با کارگردان بهترین همکاری را داشته باشم. مجیدی تنها خواست کمی برایش توضیح دهم، بین او و من حس خوبی از همکاری بود.

پرپینانی سکانس‌های سخت در این فیلم را زیاد دانست و ادامه داد: اما هماهنگ کردن دیالوگ‌ها سخت ترین کار بود.

این تدوینگر به همراه "ای آر رحمان" آهنگساز فیلم «محمد رسول الله (ص)» شب گذشته به دعوت جشنواره فیلم نوجوان وارد همدان شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین