آفتابنیوز : دیجیاتو: ناوگان ۷۶.۲ کیلومتری قطارهای این مترو برای انجام وظایف خود میزان بسیار زیادی برق مصرف می کنند، موضوعی که مسئولین برای کاهش هزینه و آسیب های زیست محیطی آن، به آزمایش ۵ هفته ای یک روش نوآورانه روی آورده اند.
مبتکران این طرح برای رسیدن به چنین هدفی از سیستمی در برخی از ایستگاه ها استفاده کرده اند که نیروی حاصل از ترمز را به برق تبدیل می کند و می تواند با کاهش ۵ درصدی مصرف انرژی، ۹ میلیون دلار از هزینه های سالیانه بکاهد.
این سیستم البته جدید نیست و پیشتر هم در خودروهای هیبریدی و برقی مورد استفاده قرار گرفته بود، اما نخستین بار است که در قطارهایی با این حجم از جابجایی مسافر و مسافت طی شده مورد بهره برداری واقع می شود و به همین دلیل تاثیر آن چندین برابر بیشتر از نمونه مورد استفاده در خودروها محسوب می گردد.
سیستم یاد شده در طی نخستین هفته آزمایش خود موفق گشته برق مورد نیاز برای ۲ روز فعالیت ایستگاه "Holborn” را تامین کند؛ این فناوری در زمان حاضر و به گفته سازندگانش قادر خواهد بود با تولید روزی ۱ مگاوات ساعت الکتریسیته، نیروی مورد نیاز ۱۰۴ خانه را برای یکسال تامین کند.
علاوه بر کاهش هزینه، استفاده از چنین راهکاری میزان اثرات منفی روی محیط زیست را نیز کاهش می دهد، چرا که ترمز قطارها به شکل عادی ایجاد گرما می کنند و این حرارت لازم است به بیرون از ایستگاه تهویه شود، در حالی که با وجود فناوری مذکور دیگر نیازی نخواهد بود تا حرارت ایجاد شده با مصرف انرژی بیشتر از بین برود.