کد خبر: ۳۲۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹

واکنش جمعی از پیشکسوتان اسکی به نامه‌نگاری‌های اخیر

جمعی از پیشکسوتان اسکی در واکنش به نامه‌ی اخیر عده‌ای دیگر از پیشکسوتان این رشته که خطاب به وزیر ورزش وجوانان وزیر ورزش و جوانان منتشر شده بود، بیانیه‌ای صادر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 متن کامل این بیانیه به این شرح است:

"با سلام خدمت ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز

با احترام بر خود واجب می‌دانیم تا در پاسخ به اظهارات نامه اخیر که با مضمون حمایت پیشکسوتان اسکی از رئیس فدراسیون منتشر شد و شائبه‌هایی را درپی داشت، با مخاطب قرار دادن نویسنده‌ی آن، مطالبی را بیان کنیم، زیرا پیشکسوتان حرمت خیلی مسائل را حفظ نموده و به هم رزمان و افتخار آفرینان این رشته بی‌احترامی نمی‌کنند و نخواهند کرد.

در ابتدا در مورد لغت معلوم الحال باید سوال شود که آیا معنی آن را می‌دانید؟ اگر نمی‌دانید نمی بایست اقدام به نگارش آن می کردید، زیرا این اقدامی از سر بی‌سوادی محض است که ندانسته مطلبی را بیان می‌کنید. اما چنانچه می دانید باید عنوان شود که تمامی این افراد با حکم و امضاء جناب رئیس قبول مسئولیت کردند، علاوه بر آن این افراد جزء افتخار آفرینان مملکت بوده و هستند و بارها از طرف مسئولین بلند پایه کشور مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. آیا تشخیص شما از ایشان مناسب تر است؟

در ارتباط با بند دو چنانچه شما با خصوصیات آقای رئیس آشنا نیستید بهتر است یادآور شویم که ایشان به هیچ عنوان زیر بار حرف دیگران نرفته و همواره تصمیماتی که خود مدنظر دارد اجرا می‌کند. نمونه بارز آن مسابقات جام جهانی اخیر که به میزبانی کشور عزیزمان بود، می‌باشد، با وجود تصویب و اصرار کارشناسان و مربیان مبنی بر شرکت دادن افراد بیشتر در غالب تیم ملی، به دلیل خواسته‌ی رئیس تنها دو نفر به عنوان تیم ملی حضور داشتند.

در مورد بند سه با شما هم عقیده هستیم، لطفا کمی بیشتر در مورد کارنامه افراد دقت کنید و ببینید که کدام یک از این افراد در نتیجه‌ی آسیب های دوران قهرمانی از سلامت بدنی برخوردارند، با این حال و بدون هیچ چشم‌داشت و منفعت مالی چه افتخارهایی برای ایران آفریدند. چنانچه تا به حال پول بیت المال هدر می رفت، مگر آقایان در سال‌های گذشته صاحب منصب در وزارت نبودند؟ چرا اقدامی صورت ندادند؟ شما با به کار بردن ادبیات "بی حساب و کتاب" خیلی چیز‌ها را زیر سوال برده‌اید. حال که خود را پیشکسوت نامیده‌اید حتماً خود شما هم در چند دوره از این مسابقات حضور داشتید بنابراین شما هم زیر سوال هستید.

چنانچه شما راجع به پول بیت المال نگرانی دارید آیا می دانید فدراسیون با لغو سفر تیم به مسابقات آمریکا بیش از 300 میلیون تومان متضرر شد؟ حال شکایت اسپانسر مسابقه جهانی دیزین و چند مورد دیگر به کنار، البته دیوار حاشا بلند و دروغگویی کار همیشگی برخی افراد است.

در مورد بند چهار بسیار متعجب هستیم که شما چطور بدون آگاهی کافی چنین مواردی را مطرح می کنید؟ آیا برنامه‌های نوشته شده‌ی این افراد که در دبیر خانه‌ی فدراسیون شماره شده است را مطالعه کردید؟ مگر مدرک لیسانس برای مربیگری کافی نیست؟ مگر مدرک مربیگری تخصصی اسکی از کشور های صاحب سبک کفایت نمی‌کند؟ آیا از مدرک و وضعیت تحصیلی برخی دوستان‌تان در فدراسیون خبر دارید؟

سوالی ذهن‌مان را مشغول کرده و آن این است که چند نفر از افراد تحصیل کرده‌ی کشور توانایی صحبت کردن به زبان‌های بین المللی را دارند؟ آیا خود شما و سایر مدعیان قادر به صحبت کردن به زبانی غیر از زبان مادری می‌باشید؟ اما کارشناس خبره فدراسیون با وجود تحصیلات آکادمیک کم، به زبان فرانسه مسلط بوده و مترجمی چند دوره جلسات، کلاس ها و اردوها را در کارنامه دارد. حضور در المپیک های 1972 ژاپن و 1976 اتریش، قهرمانی دنیا سوئیس 1975، بیش از 50 دوره مسابقات کاپ دنیا در کشورهای مختلف، مسابقات ((شاموا)) فرانسه و کسب سه مدال طلای این مسابقات، کسب رتبه ی برتر دوره ی مربیگری بین المللی اسکی آلپاین در کشور اتریش 1364، کسب رتبه ی برتر دوره ی مربیگری بین المللی اسکی آلپاین در کشور فرانسه 1369، کسب مدرک مربیگری تخصصی حرفه ای اسکی 1375 و اسکی چمن، فعالیت به عنوان مدرس، سرمربی و مربی فدراسیون از اوایل انقلاب و همچنین مدیر فنی بسیاری از مسابقات داخلی و خارجی تنها بخشی از کارنامه ی کاری وی می‌باشد.

یادش بخیر زمانی که آقای طالبی به عنوان رئیس انتخاب شد و پس از مجمع اقدام به بوسیدن دست قربانعلی کلهر کرد اما او با فروتنی چنین اجازه‌ای نداد. حال می پرسید چرا؟ تنها به دلیل زحمات و رای کلهر. حال پس از این مدت عنوان کردن این موارد خنده دار نیست؟ مگر شما شاهد نبودید که او و تمام این افراد در مسابقات جهانی اخیر با تمام وجود به انجام وظایف محوله پرداختند تا مسابقات به نحو احسنت انجام شود. مگر نمی‌دانید پسر قربانعلی کلهر عضو هیات علمی دانشگاه و دختر او دبیر ورزش هستند و موظف به حضور همه روزه در محل کارشان هستند؟ با این شرایط چطور برخی را تهدید کرده یا خواهند کرد؟

پیشکسوت عزیز!، آیا از افراد و اعضاء هیات رئیسه آگاهی و شناخت دارید؟ چه کسانی با چه عناوینی دعوت شده‌اند؟ به اطلاع می‌رسانیم که در همین راستا اعضاء تیم های ملی و جمعی از پیشکسوتان واقعی و استخوان خرد کرده‌های این رشته طی نامه‌های جداگانه به حمایت از این استعفا پرداخته‌اند. بنابراین شما از کدام جامعه‌ی اسکی صحبت می‌کنید؟

در پایان یادآور می‌شود که مگر آن نامه خطاب به وزیر محترم نوشته نشده است؟ پس چطور در آخر از معاونت محترم استدعا دارید؟

پیروز و موفق باشید. با احترام، جمعی از پیشکسوتان واقعی اسکی".

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین