کد خبر: ۳۲۲۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

فرمانده کودتای بورکینافاسو به سفارت واتیکان پناهنده شد

فرمانده کودتای اخیر بورکینافاسو یک روز پس از درگیری ارتش و نیروهای گارد ریاست‌جمهوری این کشور برای خلع سلاح نیروهای گارد به سفارت واتیکان پناهنده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته یکی از مقامات سفارت واتیکان که خواست نامش فاش نشود،‌ ژنرال گیلبرت دیندرا، فرمانده کودتای شکست‌خورده اخیر بورکینافاسو به این سفارتخانه پناه برده است.

در همین حال دولت این کشور اعلام کرده است که مذاکرات با دیندرا برای تسلیم خودش ادامه دارد. دیندرا در این باره پاسخ داده است که وی قصد دارد خودش را تسلیم کند: من می‌خواهم خود را در دستان قانون و عدالت قرار دهم . 

من آرزو دارم مردم بوکینافاسو برای حل بحران این کشور به راه‌حلی صلح‌آمیز دست یابند.پیشتر و در روز سه‌شنبه، دیندرا از حامیانش خواست تا سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

بر اساس توافق حاصل شده قرار است که گارد ریاست‌جمهوری بورکینافاسو خلع سلاح شود اما تلاش‌های روز گذشته ارتش برای اجرای این توافق با مخالفت نیروهای گارد رو به رو شد و ارتش را مجبور کرد تا برای انجام این کار دست به زور و فشار بزند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایکل کافاندو، رییس‌جمهور موقت این کشور از مردم خواست تا در مقابل اعضای گارد شکیبا باشند. نیروهای گارد ریاست‌جمهوری مافاندو و نخست‌وزیر را در 16 سپتامبر بازداشت کردند اما در پی شکست کودتا مجبور به آزاد کردن این مقامات شدند. دولت انتقالی بوکینافاسو 23 سپتامبر فعالیت خود را آغاز کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین