کد خبر: ۳۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

غذای پولدارهای چینی+ تصاویر

"سیلکی چینی" نوع خاصی مرغ به حساب می‌آید که گوشتی کاملا سیاه رنگ دارد و در چین به عنوان یک غذای اعیانی استفاده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چینی‌ها از جمله افرادی هستند که غذاهای عجیبی می‌خورند یکی از این موارد بسیار عجیب مرغی است که گوشتی کاملا سیاه دارد.

مرغ‌های سیاه غذای پولدارهای چینی + تصاویر

مطالعات نشان داده که تغییرات ژنتیکی تکامل زیستی گونه‌های مختلف هنوز به طور کامل شناخته نشده است. اما در مورد حیوانات خانگی می‌تواند به علت تکامل سریع این حیوانات در طول 10000 سال قبل باشد.

در یک مطالعه که در PLoS دانشگاه آپسالا منتشر شده است، محققان این دانشگاه به همراه دانشگاه کشاورزی سوئیس، دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه ملی چونگ سینگ، اساس ژنتیکیfibromelanosis یک مرغ سیاه از نژاد چینی به نام سیلکی(Silkie) را مورد بررسی قرار داده اند.

شاخصه بافت‌های بدن این مرغ در بردارنده گستره بزرگی از سلول‌های رنگدانه است که نه تنها باعث می‌شود پوست و تاج مرغ سیاه شود بلکه اندام‌های داخلی مرغ را هم سیاه می‌کند.

مرغ‌های سیاه غذای پولدارهای چینی + تصاویر

دکتر بن دورشورست یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: تحقیقات ما نشان می‌دهد تغییرات ژنتیکی که باعث fibromelanosis می‌شود یک بازآرایی پیچیده‌ای است که منجر به افزایش اندوتلین 3 می‌شود و اندوتلین3 نیز باعث افزایش و رشد سلول‌های رنگدانه می‌شود.

این تیم تحقیقاتی مطالعات خود را بر روی حیوانات خانگی نیز انجام داده در نتیجه مشخص شده که بازآرایی‌های ژنومی باعث تحول در ویژگی‌های حیوانات خانگی می‌شود.



در مورد این تغییر ژنتیکی نمونه‌های دیگری هم وجود دارد که در آنها تغییر رنگ مشاهده می‌شود از جمله اسبها هم با افزایش سن خاکستری می‌شوند و رنگ پرهای جوجه‌های مرغ نیز تغییر می کند.

مرغ‌های سیاه غذای پولدارهای چینی + تصاویر

از نکات جالب دیگر درباره این مرغ‌های چینی این است که می‌توانند سه تخم رنگی تقریبا کرم رنگ بگذارند. گوشت آنها نیز تقریبا به رنگ خاکستری متمایل به سیاه و سفید می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین