کد خبر: ۳۲۳۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

تاکنون ۶۳۰ هزار مهاجر وارد اروپا شده‌اند

از شروع سال جدید میلادی تاکنون حدود 630 هزار مهاجر وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شدند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس اداره مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) روز یکشنبه اعلام کرد، از شروع سال جدید میلادی تاکنون حدود 630 هزار مهاجر وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فابریس لجری» گفت: تا پایان سپتامبر امسال حدود 630 هزار نفر به طور غیرقانونی وارد کشورهای اتحادیه اروپا شدند.

هر ساله ده ها هزار مهاجر از قاره آفریقا و خاورمیانه به امید یافتن زندگی بهتر راهی اروپا می شوند.
اولین مقصد آنها جزیره ایتالیایی لامپدوسا است که در فاصله نسبتا نزدیکی از سواحل تونس قرار گرفته است. این مهاجرت ها دربردارنده مخاطرات بزرگی مانند غرق کشتی ها و قایق های حامل مهاجران هستند و بررسی حوادث دریایی در این زمینه نشان دهنده وقوع تلفات سنگین ناشی از غرق شدن شناورهای حامل مهاجران غیر قانونی است. با توجه به فجایع انسانی ناشی از غرق شناورها و نیز معضلات بی شماری که مهاجران غیر قانونی ایجاد می کنند ، در خواست ها برای بازنگری اتحادیه اروپا در قوانین مهاجرتی افزایش یافته است. در اواسط 2104 اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد تا عملیات امنیت و نجات بزرگی در دریای مدیترانه، قبرس و اسپانیا سازماندهی شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در زمینه های گوناگونی با یکدیگر همکاری و هماهنگی دارند که یکی از آن ها اتخاذ سیاست های مشترک در مورد پناهندگی و مهاجرت است. چنانچه شواهد تاریخی نشان می دهد، قوانین موجود در اتحادیه اروپا در رابطه با پناهندگان به این قاره، هر چند به صورت ظاهری،تا حدودی حقوق آنان را در نظر داشته، اما اینکه این 'قوانین روی کاغذ'، عملاً تا چه اندازه محقق می شوند، جای بحث بسیار دارد.

سرعت گرفتن روند مهاجرت های غیرقانونی به اروپا باعث شد هفت کشور عضو اتحادیه اروپا (آلمان، فرانسه، بریتانیا، هلند، بلژیک، اتریش و سوئد) برای مقابله با این روند، با ایجاد ائتلافی از یونان بخواهند مرزهای خود، به ویژه با ترکیه، را بیش از پیش کنترل کند.

بین سال های 2010 تا 2011 تعداد درخواست پناهندگی به آلمان از 41 هزار نفر به 49 هزار نفر افزایش یافت. مهاجران غیرقانونی که از مرز ترکیه و یونان وارد آلمان شدند عمدتاَ از کشورهای شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان بود ند که اغلب آنها به کمک باندهای قاچاق به یونان منتقل شده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین