کد خبر: ۳۲۳۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

تبدیل زباله‌های فضایی به سوخت موشک

یک فناوری ابداعی توسط یک محقق می‌تواند قدرتی مافوق تصور به موتورهای فضایی ببخشد و زمان رسیدن از زمین به مریخ را به نحوی شگرف کاهش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه سیدنی استرالیا به نام Paddy neumannدر یک طرح منحصر بفرد پیشنهاد تولید یک مخزن سوخت از یون‌های پیشران رادیکال را کرده است که می‌تواند موتورهای جت ناسا را بهتر کرده و افراد را به کره مریخ رسانده و حتی بازگرداند.

گفتنی است ، کار اصلی این یون‌های پیشران پرتاب ذرات به عقب است به طوری که کاوشگر و یا موشک هدایت شونده با سرعتی بسیار بالاتر از سرعت‌های تخمین زده شده برای حرکت سفینه‌های فضایی به سیاره مریخ برسد. 
سیستم فعلی ناسا به نام Hipep اجازه می‌دهد تا 9 هزار و 600 ثانیه پیشرانی موشک‌ها اتفاق بیفتد. درایو طراحی شده توسط این مخترع می‌تواند تا 14 هزار و 690 ثانیه پیشرانی موشک‌ها را تسریع ببخشد.

این دانشمند اعتقاد دارد طرح او باعث افزایش بهره وری موشک‌های فضایی ناسا خواهد شد. حالت پرتاب به عقب ناشی از انفجار یون‌ها باعث حرکت بسیار سریع موشک می‌شود. این یون‌ها از طریق یک نازل مغناطیسی حرکت می‌کنند و در نتیجه یک نیروی محرکه بسیار قوی ایجاد می‌کنند.

در حالی که سیستم کنونی Hipep ناسا توسط گاز زنون فعال می شود درایو یون دکتر neumann می‌تواند از فلزات حتی فلزاتی که به عنوان زباله‌های فضایی در فضای خارج کره زمین معلق هستند نیز استفاده کند.

شتابی که این طرح ابداعی می‌تواند به موشک ها دهد می‌تواند مشکلات حال حاضر دنیای نجوم مبنی بر اتلاف زمان فراوان و گذشت عمر فضانوردان برای رسیدن به مقصد از جمله سیاره مریخ را بر طرف کند.

از جمله فلزات پیشنهادی دکتر neumann برای استفاده در موتور یون، فلز تیتانیوم است با استفاده از پیشرانه یون یک فضاپیمای پرتاب شده می‌تواند به سرعت بیش از 200 هزار مایل در ساعت برسد.

درحال حاضر استانداردهای صنعت فعلی از دستگاه‌هایی با نیروی محرکه شیمیایی که قدرت بسیار کمتری برای حرکت بخشی استفاده می کند.

قرار است نتایج این دانشمند در کنفرانس تحقیقات فضایی استرالیا در 30 سپتامبر سال جاری مطرح شود .

با این حال بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند تا واقعی شدن این نظریه و ساخت نمونه واقعی آن راه طولانی مانده و ابتدا باید قابل ساخت بودن و نیز رسیدن به آن سرعت، حفظ ایمنی و امنیت اثبات شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین