کد خبر: ۳۲۴۲۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

مادری فداکار که از فرزندان معلولش نگهداری می کند+تصاویر

مادران ایرانی همواره به‌ عنوان اسوه‌های عشق و مهربانی و فداکاری شناخته می‌شوند. فرشتگانی که حضورشان شالوده اصلی خانواده‌های ایرانی را تشکیل می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میانا، بارها داستان دلباختگی مادری در یکی از روستاهای بخش کاغذکنان شهرستان میانه به گوشمان رسیده بود، تصمیم گرفتیم تا راهی این روستای دور افتاده شویم تا از نزدیک داستانی که بیشتر شبیه به قصه لیلی و مجنون بود را مشاهده کنیم.
 
به بعد از طی ۲۰ کیلومتر از مرکز بخش کاغذکنان به روستای طوین خواهیم رسید، روستای که جز خانه های گلی و ساده چیزی دیگری نمی توان در آن یافت و در آن خبری از هیاهو و تجملات شهری نیست.
 
مادری فداکار که از فرزندان معلولش نگهداری می کند+تصاویر 
اینجا دیگر خبری از آیفون تصویری و درب اتوماتیک نیست. اینجا مردم در کمال سادگی و صمیمیت و در کنار هم با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و شریک شادی های هم دیگر هستند.
 
وارد حیاط خانه می شویم، با صدای بلند صدا می زنیم یا الله … حاج خانوم خانه تشریف دارید. بعد لحظاتی پیر زن با لباس محلی درب خانه خود را به روی ما می گشاید و از ما دعوت می کند تا بر سر قصه دراز زندگیش بنشینیم.
 
او از زندگی با سه  فرزند دختر  معلولش می‌گوید: همه سهم من از این دنیا یک دختر سالم و ۳ پسرم هست که در تهران زندگی می کنند و  سه فرزند معلول، که توان حرکت کردن و حرف زدن به صورت عادی را ندارد.
 
مادری فداکار که از فرزندان معلولش نگهداری می کند+تصاویر 
خانم مدادی می گوید: ۵۰  سال پیش وقتی اولین فرزندم را در سن ۲۰  سالگی به دنیا آوردم هیچ مشکلی متوجه آن نبود، تا اینکه از سن ۱۲ سالگی متوجه شدیم که وی دچار یک نوع بیماری خاص شده است.
 
دختران بعدی هم مانند فرزند اول دچاری بیماری شدند و پزشکان از تشخیص و درمان آن نانوان مانده اند. هم اکنون فریده ۵۰ ساله فحبیبه ۴۸ ساله و حمیده ۴۶ ساله تنها مونس و هم دم وی در این خانه ساده و بی آلایش است.
 
این مادر سالخورده  مهربان که خود نیز از ناراحتی جسمی بسیاری همچون کمر درد و پا درد رنج می برد، با چشمانش نم اشک گرفته، می گوید: تنها روزی که در این دنیا نباشم اجازه می‌دهم فرزندانم را به بهزیستی بسپارند.
 
مادری فداکار که از فرزندان معلولش نگهداری می کند+تصاویر 
این مادر فداکار می‌گوید: به خاطر فرزند معلولم، هیچ‌وقت از خدا گله‌ای نکردم. همیشه با خودم می‌گویم، حتماً صلاح و مصلحتی بوده که این بچه، معلول شده است.
 
در همه این سال‌ها به عشق دخترانم، همه سختی‌ها را به جان خریده‌ام و ازخداخواسته‌ام که تا زمانی که زنده هستم، قدرت و توانایی بدنی به من بدهد تا هیچ‌وقت از نگهداری فرزندم خسته نشوم.
 
پدر خانواده مدادی اکنون دچار عارضه سکته شده و توان کار ندارد و هم اکنون این خانواده با اندک یارانه بهزیستی و مستمری که از سوی کمیته امداد داده می‌شود، امرارمعاش می‌کنند و راضی‌اند به رضای خدا.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
10
اي مادر عزيز خسته نباشي انشاءالله خداوند به شما عمر باعزت وطولاني وزندگيي همراه باآرامش عنايت فرمايد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
10
آقایی که سرقدرت دادمی کشی بیا این قضایا رامطالعه کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
8
ضمن تشكر بابت گزارش لطفا نحوه كمك به اين عزيزان و پدر و مادر عزيزمان را هم قيد كنيد
ناصر بزرگزاده
|
Germany
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
7
بهشت زیرپای مادران است این مادر بحق مادر فداکاری هست اگر لازم است بفرمایید تا به نحوی ما هم کمک به این خانواده داشته باشیم
احمد از زنجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
4
مادر مهربان،جانم به فدایت علی یارت باد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین