کد خبر: ۳۲۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری خبر داد

ثبت‌نام پرداخت «وام» بازنشستگان آغاز شد

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری گفت: جبران و ترمیم حقوق بازنشستگان موضوع بزرگی است و 24 هزار میلیارد تومان بارمالی برای دولت در بردارد. کشور چندسال تورم و تحریم را تحمل کرده و امید است با حل مشکلات کشور بتوانیم خواسته برحق بازنشستگان را در مسیر مناسب قرار دهیم.
آفتاب‌‌نیوز : محمود اسلامیان در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه که در وزارت رفاه در حال برگزاری است با اشاره به اینکه طی سالهای 84 تا 92 روند تورم در کشور به گونه‌ای بود که افزایش حقوق‌های سالانه، نمی‌توانست جبران کننده باشد گفت: قدرت خرید بازنشستگان در حد ناراحت کننده‌ای کاهش یافت.

وی افزود: البته هر چه بر سرمان می‌آید از خود ماست. وقتی کسانی آمدند که گفتند نفت را سر سفره مردم می‌آورند، به آنها رای دادید و امروز شاهد این مسایل و مشکلات هستیم.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امسال نرخ تورم 15 درصد بود و حقوق بازنشستگان 14 درصد افزایش یافت عنوان کرد: اما متاسفانه در آن هشت سال فشار بسیاری وارد شده است و مرتب این مسئله را به دولت منتقل می کنیم تا تدبیری برای آن اندیشیده شود.

اسلامیان ادامه داد: جبران و ترمیم حقوق بازنشستگان موضوع بزرگی است و 24 هزار میلیارد تومان بارمالی برای دولت در بردارد. کشور چندسال تورم و تحریم را تحمل کرده و امید است با حل مشکلات کشور بتوانیم خواسته برحق بازنشستگان را در مسیر مناسب قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشوری با اشاره به وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان گفت: میزان این وام‌ها 50 هزار بود که اکنون به 250 هزار وام افزایش یافته و از امروز ظهر سایت صندوق بازنشستگی برای ثبت نام وام باز می شود.

اسلامیان همچنین به افزایش تورهای سیاحتی زیارتی از 50 هزار به 90 هزار مورد خبر داد و گفت: امیدوارم مباحث بیمه تکمیلی و درمانی بازنشستگان نیز حل شود و روزی را ببینیم که خدمات سلامت هم قیمت واحد داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دوسال است که مجلس حتی یک ریال بابت بیمه تکمیلی به ما کمک نکرده و از محل اعتبارات صندوق هزار میلیارد تومان صرف کرده‌ایم و در قرارداد جدید که از یک ماه گذشته منعقد شده بر مبنای تعرفه‌های جدید عمل شده و تیم نظارتی حاکم می‌شود. سعی می کنیم سقف تعهدات بیماری‌های خاص را تا صفر نگه داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین