کد خبر: ۳۲۴۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

غذای گرم بهزیستی برای 200 هزار کودک محروم

رییس سازمان بهزیستی از نهایی شدن سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان خبر داد و گفت: برنامه عملیاتی این سند نیز نوشته شده است؛ اکنون آموزش و پرورش نقطه نظراتی در خصوص این سند دارد که قرار شده است امروز در مورد آن بحث شود.
آفتاب‌‌نیوز : رییس سازمان بهزیستی گفت: این سازمان در زمان حاضر یک وعده غذای گرم به 180 تا 200 هزار کودک در مهد روستاهای مناطق محروم ارایه می دهد.
 
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین همایش رشد و تکامل همه جانبه کودکان افزود: همچنین در بسیاری از مناطق، مهدروستاها توسط بهزیستی راه اندازی شده است؛ ضمن اینکه بهزیستی در پرداخت شهریه مهدهای یاد شده برای دهک های پایین، کمک کرده است.
 
**اجرای برنامه های فرهنگی در مهدکودک ها

رییس سازمان بهزیستی گفت: با وزارت ارشاد تفاهم نامه هایی منعقد کردیم تا کتاب های حاوی مطالب اخلاقی به مهدهای کودک به چاپ برسد ؛ همچنین قرار است با حوزه علمیه قم نیز تفاهم نامه هایی منعقد کنیم تا نسبت به انجام کارهای فرهنگی در مهدهای کودک اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال آموزش هایی هستیم که نه از راه محفوظات که از طریق بازی و گفت و گو و مهارت آموزی ، شرایط ، جهت تکامل کودکان فراهم شود.
 
**کودکان چاق و کودکان دچار سوء تغذیه

رییس سازمان بهزیستی همچنیند حاشیه همایش و در جمع خبرنگاران در خصوص آمار کودکان دچار سوء تغذیه گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم اما از سوی دیگر شاهد چاقی کودکان هستیم.
محسنی بندپی افزود: برخی والدین، الگوی مناسب تغذیه ای برای کودکان خود ندارند و کودکان، چاق شده اند؛ در مقابل کودکان دچار فقر تغذیه ای نیز داریم که سیاست های حمایتی برای آنان وجود دارد.
 
**سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان نهایی شد

رییس سازمان بهزیستی از نهایی شدن سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان خبر داد و گفت: برنامه عملیاتی این سند نیز نوشته شده است؛ اکنون آموزش و پرورش نقطه نظراتی در خصوص این سند دارد که قرار شده است امروز در مورد آن بحث شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای اجرای سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان، آمادگی دارد و وزارت بهداشت نیز اعلام آمادگی کرده است؛ اما اینکه دبیرخانه این سند کجا باشد، درباره آن اختلاف نظر وجود دارد.

محسنی بندپی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگ ترین شبکه مراقبتی کودکان یعنی مهدکودک ها در اختیار سازمان بهزیستی قرار دارد، دبیرخانه رشد و تکامل همه جانبه کودکان می تواند در این سازمان راه اندازی شود؛ اما مهم ترین نکته در این مساله، زمان است و باید با هم افزایی ها کاری کنیم که زمان را از دست ندهیم که با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه دردست اجرا است، بزرگ ترین خسارت خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
آفرین دکتر خسته نباشید
لطفا یک فکری هم برای حقوق پایین کارکنان بهزیستی بکنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین