کد خبر: ۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۱

بیماران مبتلا به فراموشي،استامینوفن بخورند

آفتاب‌‌نیوز : محققان پي برده‌اند؛مصرف داروي استامينوفن در بيماران سالمندي كه دچار فراموشي (دمانس) متوسط تا شديد هستند در تغيير برخي رفتارهاي آنها كمك مي‌كند.

با مصرف اين دارو بيماران تمايل دارند زمان كمتري را در منزل سپري كنند و يا اينكه بيشتر زمان خود را به تماشاي تلويزيون ،گوش دادن به موزيك و مطالعه اختصاص دهند.

به گفته محققان دانشگاه سنت لوئيس ،وجود درد تشخيص داده نشده و درمان نشده در بيماران مبتلا به فراموشي (دمانس) آنها را از انجام فعاليت در حدي كه توانايي آن را دارند منع مي‌سازد.

بنابراين درمان با مسكن دراين گروه از بيماران ممكن است رابطه آنها را با محيط بهبود بخشد.

درد مزمن يك مشكل شايع درافراد مسن است كه مي‌تواند ناشي از بيماري‌هايي همچون آرتريت، شكستگي‌هاي استخواني و آسيب عصبي ناشي از بيماري ديابت باشد.

بيماري آلزايمر و ديگر شكل‌هاي فراموشي (دمانس) مي‌توانند در تشخيص و درمان درد مزمن اختلال ايجاد نمايند.ممكن است بيماران قادر به آنچه احساس مي‌كنند نباشند.

علاوه بر اين، درد درمان نشده ممكن است مسايل مربوط به دمانس مثل بي تحركي،افسردگي و بي‌قراري را تشديد كند.

دراين مطالعه بيماران مبتلا به فراموشي (دمانس) متوسط تا شديد به مدت چهار هفته تحت درمان با سه دوز روزانه استامينوفن و پلاسبو قرار گرفتند.

بطور كلي مطالعه نشان داد بيماران وقت كمتري را با خود صرف مي‌كنند و زمان بيشتري را در اجتماع فعاليت مي‌كنند و همچنين زمان بيشتري را به قدم زدن و پياده روي اختصاص مي‌دهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین