کد خبر: ۳۲۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

ماجرای ارسال پیامک برای مخالفت با برجام

وی اظهار کرد: برداشت من از صورت کلی ماجرا این است که اگر صالحی دفاع هم نمی‌کرد چیزی از قدر و قیمتش کم نمی‌شد.
آفتاب‌‌نیوز : یک عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیامک‌هایی که روز گذشته برای تشویق نمایندگان جهت رأی منفی به طرح برجام ارسال می‌شد از داخل قوه مقننه نبود؛ از این‌رو هیأت نظارت به این موضوع ورود نمی‌کند.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با «خانه ملت» با شاره به حواشی جلسه علنی روز گذشته مجلس توضیح داد: در جریان رسیدگی به کلیات طرح یک‌فوریتی مرتبط با برجام پیامک‌هایی به نمایندگان داده می‌شد تا با طرح مذکور مخالفت کنند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص این پیامک‌ها باید به این نکته اشاره کرد که آنها توسط نمایندگان ارسال نشده بود بلکه بیرون از قوه مقننه از نمایندگان می‌خواستند رأی منفی به طرح برجام دهند؛ به این جهت هیأت نظارت به این موضوع ورود نمی‌کند.

وی همچنین در این خصوص که گفته می‌شود روح‌الله حسینیان علی‌اکبر صالحی را تهدید کرده است، اظهار کرد: تصور می‌کنم حتی اگر آقای حسینیان چنین حرفی زده به شوخی گفته است. اعتقاد دارم طرح چنین موضوعی بیشتر به شوخی شبیه است.

حیدرپور گفت: آقای صالحی در نطق پایانی تلاش کرد از خود دفاع کند، به این جهت کمی احساسی رفتار کرد. نطق رئیس سازمان انرژی اتمی کشور سه بخش داشت؛ بخشی از خود دفاع کرد و در دو بخش دیگر در خصوص مسائل هسته‌ای نکاتی عنوان شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: تصور می‌کنم ایشان شوخی آقای حسینیان را خیلی جدی گرفته بود و با احساس صحبت کرد. به نظر من لازم نبود صالحی نطق کند چرا که همه نمایندگان باور دارند او یکی از چهره‌های خدوم نظام جمهوری اسلامی است و لازم نبود تا این اندازه از حرف‌های یک یا دو نفر از نمایندگان دلگیر شود.

وی اظهار کرد: برداشت من از صورت کلی ماجرا این است که اگر صالحی دفاع هم نمی‌کرد چیزی از قدر و قیمتش کم نمی‌شد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین با اشاره به صحبت‌های علیرضا زاکانی در نشست خبری و متهم‌کردن برخی به انتقام‌جویی از کمیسیون ویژه برجام گفت: آقای زاکانی را به مذاکرات روزی که برای کمیسیون ویژه برجام تصمیم‌گیری شد ارجاع می‌دهم. در آن جلسه مقرر شد کمیسیونی برای رسیدگی به گزارش برجام تشکیل شود. اعتقاد دارم این کمیسیون کار خود را انجام داده و وظیفه‌اش به پایان رسیده است.

حیدرپور تاکید کرد: در هیچکدام از موارد مطرح‌شده، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ورود نخواهد کرد. باید توضیح دهم که ورود ما به مباحث تنها با طرح یکی از اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان صورت می‌گیرد و نیازی به شکایت نیست.

این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در خصوص تذکر شفاهی بهرام بیرانوند نیز گفت: در اولین جلسه هیأت نظارت این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر لازم باشد به نماینده تذکر داده می‌شود. نمایندگان موظف هستند در طرح مسائل از تریبون خود، زیبا سخن بگویند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین