کد خبر: ۳۲۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

پرچم فلسطین بر فراز سازمان ملل در وین به اهتزاز درآمد

پرچم فلسطین با حضور «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین و جمعی دیگر از مقامات سازمان ملل بر فراز ساختمان این نهاد بین المللی در شهر وین پایتخت اتریش به اهتزاز درآمد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، پرچم فلسطین در حالی برای نخستین بار در ردیف پرچم کشورها در سازمان ملل وین قرار گرفت که پیش از آن محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در هفتادمین سالگرد مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، فلسطین شایسته عضویت کامل و شناسایی چون یک کشور در سازمان ملل است.

وزیر امور خارجه فلسطین در مراسم برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز ساختمان سازمان ملل در وین گفت: پرچم ما نشان از تاریخ، شرافت و عزت ملت ما و خلاصه ای از وضع اسفناک مردم من برای آزادی و عدالت است که چندین دهه در برابر تمام مشکلات از جمله تلاش برای انکار قربانی هایمان از طرف اشغالگران، صورت گرفته است.

ریاض المالکی ادامه داد: حمایت قاطع و رای گیری سازمان ملل در نیویورک به منظور بالا بردن پرچم فلسطین، نشان از حمایت همه جانبه جامعه بین المللی از صلح و حقوق بشر برای همه است. این رای تاریخی یک موضوع اصولی برای پیدا کردن یک راه حل آرام در برابر گرفتاری های مردم فلسطین برای حق مسلم داشتن یک کشور مستقل و خودمختار است.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز شهرک های اشغالی در اراضی فلسطین یکی از مشکلات مردم ماست که از جامعه جهانی می خواهیم با تصویب قوانینی ضمن رعایت کردن حقوق اساسی و بنیادین ما از اشغالگران بخواهد که به کار خود در اراضی اشغالی پایان دهند.

پرچم فلسطین برای نخستین بار در هفتادمین سالگرد تأسیس مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به اهتزاز درآمد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه این مراسم در سخنانی گفت: تا زمانی که اسرائیل بر خلاف توافق ها، از توقف فعالیت های مربوط به شهرک سازی و آزادی گروه چهارم از زندانیان فلسطینی سر باز می زند، چاره ای برای ما نمی ماند جز آن که مصرانه بگوییم ما نمی توانیم تنها عمل کنندگان به این توافق ها باشیم.

عباس همچنین گفت:هر کسی به دنبال صلح باشد و بخواهد با تروریسم بجنگد، باید اول در پی یافتن راه حلی برای مناقشه فلسطین باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین